کیانوش کیامرز مدیر عامل قطار شهری مشهد در گفت و گو با خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
مشهد ، ایستگاههای الندشت و کوهسنگی خط ۲
قطار شهری مشهد وارد مدار شدند، دستگاه حفاری تونل «TBM» غربی که هم اکنون به سمت امامت ۴۹ در حال حرکت است تا قبل از دی ماه وارد ایستگاه امامت ۴۹ میشود.
او ادامه داد: دستگاه حفاری تونل «TBM» شرقی ما که هم اکنون به سمت پایانه امام رضا(ع) در حال حرکت است که طبق برآوردها تا پایان آذر ماه وارد ایستگاه پایانه مسافربری میشود که در نظر داریم مراسمی هم به همین منظور با حضور مسئولین و رسانهها برگزار کنیم.
مدیرعامل قطار شهری مشهد گفت: دورنمای سال ۱۴۰۱ راه اندازی ۶ کیلومتر مترو خط ۳ از پایانه مسافربری تا میدان شهدا است که حدود ۵۰۰سه هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.
کیامرز افزود: امروز اگر بخواهیم طول مسیر خط ۳ قطار شهری را تجهیز کنیم، حدود هفت میلیارد و ۵۰۰ تومان هزینه نیاز است که با توجه به جمع بندی که با شهرداری مشهد رسیدیم بتوانیم ۶ کیلومتر «از پایانه مسافربری به سمت میدان شهدا» از ۱۴ کیلومتر خطوط قطار شهری را تا پایان سال ۱۴۰۱ با راه اندازی کنیم.
او تصریح کرد: حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است که شهرداری مشهد اوراق مشارکت که در یک دوره انتشار داده است ۷۰۰ میلیارد تومان فراهم شده است و ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز عملیاتی کردیم که انشالله تا پایان سال تخصیص پیدا میکند.
مدیر عامل قطار شهری مشهد گفت: هزینههای ساخت مترو بسیار گران است و ما هم اگر زودتر اقدام نکنیم شرایط در آینده با توجه به نوسانات ارزی دشوارتر خواهد شد.
کیامرز افزود: در حال حاضر شهر مشهد سردمدار ساخت مترو در کشور محسوب میشود و امیدواریم بتوانیم همین هویت و مدل کاری که داریم را حفظ کنیم و به مسیرمان ادامه بدهیم.
انتهای پیام//م.ا
مشهد سردمدار ساخت مترو در کشور است