خط سوم، ایستگاه باب الجواد (ع) نزدیکترین ایستگاه به حرم رضوی است که با بهره برداری از آن خطوط یک و دو نیز به حرم رضوی متصل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، خلیل الله کاظمی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در هفتاد و یکمین نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به اینکه بیشترین حجم مسافر مربوط به مقصد حرم مطهر رضوی است و در خطوط یک و دو دسترسی نزدیک به این مقصد وجود ندارد لذا با بهره برداری از خط سه، ایستگاه باب الجواد (ع) نزدیکترین ایستگاه به حرم رضوی, خطوط یک و دو نیز به حرم رضوی متصل خواهند شد.

او تصریح کرد: خط سوم قطارشهری به طول ۲۹ کیلومتر از شهرک ابوذر تا انتهای بلوار الهیه را پوشش می‌دهد و بهره برداری از این خط حدود شش سال به طول می‌انجامد و خرید ناوگان خط سوم نیز در تعهد دولت است.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: برنامه ریزی شده تا سال ۱۴۰۰ حدود ۵ و دو دهم کیلومتر از این خط حدفاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری بهره برداری شود از این رو باید پیمانکاری برای خرید و نصب تجهیزات این مرحله تعیین شود.

کاظمی افزود: بین تعدادی شرکت طراحی و تامین تجهیزات بررسی‌های لازم را انجام خواهیم داد تا مناسب‌ترین شرکت برای این مهم تعیین شود.
 

اختصاص هزینه ۴۰ تا ۷۰ میلیون یورو برای ساخت خط سه


کیانوش کیامرز مدیر عامل شرکت قطارشهری مشهد نیز در این نشست گفت: طبق پیش بینی‌ها برای خرید و تامین تجهیزات مرحله نخست خط سوم قطار شهری مشهد حدود ۴۰ تا ۷۰ میلیون یورو هزینه خواهد شد.

او تصریح کرد: بهره برداری از مرحله نخست این خط تا سال ۱۴۰۰ کار سختی است، اما تعهد لازم را از پیمانکار برای تحقق این مهم خواهیم گرفت.

مدیر عامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: برگزاری مناقصه و بررسی مدارک برنده حداقل حدود هشت ماه به طول می‌انجامد از این رو تقاضا داریم که اجازه برگزاری مناقصه با ترک تشریفات یا انتخاب پیمانکار بدون برگزاری مناقصه و با بررسی شرکت‌های فعال در این زمینه به شهرداری داده شود.

در این نشست اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با لایحه تعیین پیمانکار خرید و نصب تجهیزات مرحله نخست خط سوم قطار شهری بدون برگزاری مناقصه موافقت کردند.
 
انتهای پیام//م.پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.