شب خاطره شهید حاج ماموستا محمد شیخ الاسلام به همت حوزه هنری و در سالن همایش‌های صدا و سیمای مرکز کردستان برگزار شد.

برگزاری شب خاطره شهید حاج ماموستا محمد شیخ الاسلام در سنندجبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،این گردهمایی از جمله برنامه‌های همایش شهید شیخ الاسلام است که آبانماه سال جاری در سنندج برگزار خواهد شد.

نماینده، ولی فقیه در استان در این مراسم با اشاره به اهداف انبیا برای هدایت بشر گفت:علما ودانشمندان ادامه دهنده راه انبیا برای مبارزه با ستمگران ومتکبران تاریخ بشر بوده اند.

آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه علما و روحانیون در جامعه در راستای تثبیت حاکمیت اسلام و آموزه‌های دینی پیشگام و پیشرو هستند، افزود: این قشر از جامعه همواره و در هر شرایطی در راستای ترویج آموزه‌های دینی در جامعه تلاش کرده و در این راه نیز رشادت‌های بی نظیری را داشته اند.

او با بیان اینکه ماموستا شیخ الاسلام در راستای تقویت وحدت و همدلی در جامعه تلاش‌های بی نظیری داشتند، افزود: شهادت آن شهید در ماه مبارک رمضان نشان دهنده جایگاه و شخصیت والای وی در نزد خدای متعال است.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان در پایان خواستار توجه ویژه به شهدا به ویژه شهدای روحانی شد و اظهار داشت: ترویج راه و روش شهدا و همچنین فرهنگ ایثار و شهادت یکی از نیاز‌های لازم و ضروری در جامعه کنونی است.

ماموستا سید محسن حسینی امام جمعه موقت سنندج هم در این مراسم با اشاره به مقام شامخ شهید شیخ الاسلام و ۶۰ سال تدریس علم ودین گفت:این شهید بزرگوار نمونه دانشمندی بارز وعلاقمند به رهبرمعظم انقلاب بود.

او یادآور شد: ماموستا شیخ الاسلام در راستای وحدت، همدلی و تقریب مذاهب اسلامی تلاش جدی و ویژه‌ای داشت.

رییس حوزه هنری استان هم گفت:شب خاطره شهدا یکی از برنامه‌هایی است که در راستای ترویج فرهنگ ایثار وشهادت در حوزه هنری به اجرا درآمده است.

مرادی افزود:چند پنل وبرنامه ومستند زندگی شهید شیخ الاسلام از دیگر اقدامات حوزه هنری در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تبیین اهداف شهدا است.

در این مراسم از محمدفایق فرجی به دلیل تالیف کتاب شیخ الاشهدای کردستان و مهرداد یوسفی به دلیل تهیه و تولید مستند از زندگی آن شهید و سایر شهدای روحانی تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/ت

شب خاطره شهید حاج ماموستا محمد شیخ الاسلام در سنندج

برچسب ها: شهادت ، حوزه هنری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.