فرماندار شهرستان عجب شیر گفت:مسوولان بایدبرای جذب و تخصیص اعتبارات، برای رفع مشکلات مناطق و نقاط بحرانی شهرستان تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، اصغرپور فرماندار شهرستان عجب شیردر جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان عجب شیر با اشاره به قانون جدید مدیریت بحران و وظایف دستگاه‌های اجرایی شهرستان گفت: در قانون جدید مدیریت بحران تعاریف و شرایطی که توسط قانون مشخص شده لازم است تمامی ادارات مطلع شوند و مطالعه کنند و اقدامات و چهارچوب‌های تعریف شده برای هر دستگاه و وظایف تعیین شده را به نحو احسن انجام دهند.

او با اشاره به اظهارت برخی مسئولین در خصوص کمبود اعتبارات در حوزه مدیریت بحران گفت: با استناد به ماده ۱۸ قانون جدید مدیریت بحران دستگاه‌های اجرای می‌توانند در صورت مواجه با مخاطرات طبیعی از محل اعتبارات جاری خود با تایید استانداران نیاز مالی خود را تامین تا در زمان مناسب توسط وزارت کشور جایگزین گردد.

اصغرپورگفت:در اوایل سال جاری که با بارش‌های پر بار در کشور، استان و شهرستان مواجه شدیم مخاطراتی متصور بود که با تلاش ها، اقدامات و حضور مداوم و پیگیری‌هایی که از طرف روسای ادارات و همکاران انجام شد شاهد تلفات و خسارات جدی نشدیم.

او ادامه داد: هرچند بارش باران خساراتی در بخش‌ها شهرستان به خصوص در بخش قلعه چای به واحد‌های مسکونی و یک سری امکانات عمومی وارد کرده بود، ولی محدود بودند و از طرف جهاد کشاورزی و مدیریت بحران استان در رابطه با جبران آن‌ها اقدام صورت گرفته است.

اصغرپور گفت:مسوولان باید بدانند در شرایط بحران و اضطرار با توجه به اینکه سطح اضطراب درنیرو‌ها بالا می‌رود و این امر ممکن است بر کارایی نیرو‌ها تاثیرگذار باشد بهتر است از قبل پیش بینی‌ها و برنامه ریزی‌های لازم را داشته و در هنگام مواجهه با مخاطرات با آرامش خاطر و به موقع عمل کنند و ترافیک کاری در مواقع بحرانی به وجود نیاورند.

او ادامه داد: در شرایط بحرانی با وجود این که هر دستگاه وظایف و مسئولیت‌هایی را عهده دار است، ولی باید با بسیج تمام امکانات تحت نظر مدیریت بحران وارد عمل شد و در راستای دفع و رفع بحران ایجاد شده اقدام کرد.

فرماندار عجب شیر با اشاره به کاستی‌ها و کم کاری‌های برخی مسئولین شهرستانی در بحث پیشگیری از مخاطرات، تاکید کرد که مسئولین شهرستان باید در صدد جبران نواقص و کم کاری‌ها باشند و مسئولیت پاسخگویی در برابر خسارات احتمالی متوجه شخص مسئول ذی ربط خواهد بود.

او گفت: در آستانه مهر و پاییز هستیم و برای ایام آینده توسط هواشناسی بارندگی‌هایی پیش بینی شده است که آخرین اقدامات لازم باید در اسرع وقت عملیاتی شود وهر دستگاه و اداره‌ای موظف و مکلف است در حیطه مرتبط و مربوطه اقدام نماید و در صورتی که به همکاری دیگر دستگاه‌های شهرستان نیاز باشد موضوع به فرمانداری اعلام شود تا با پیگیری موضوعات، نواقص مرتفع گردد.

عادل اصغرپور افزود: کشور ایران جزء کشور‌ها و مناطق بلاخیز جهان است و متاسفانه بخش عمده‌ای از امکانات و اعتبارات کشور در این زمینه هزینه می‌شود و ما ناچاریم در این شرایط آمادگی‌های لازم را داشته باشیم و امکانات شهرستانی را برای دفع و رفع مخاطرات توسعه داده و پیشگیری‌ها و پیش بینی‌های لازم را انجام دهیم.

فرماندار عجب شیر ادامه داد: اقدامات جهاد کشاورزی در خصوص پل‌های بین مزارع و و تدابیری که لازم است بخصوص در روستای بوکت باید انجام گیرد و آموزش و پرورش از کلیه مدارس به ویژه مدارس روستایی با قدمت زیاد را بازبینی و اقدامات لازم و پیشگیرانه انجام دهد و پیگیر رفع مشکلات موجود باشد.

او در خصوص بازگشایی مسیر چایلاق در جنب استادیوم ورزشی میدان بسیج که شهرداری متولی این کار است ومتاسفانه روند کار هم کند است گفت: تاسیسات برخی ادارات از مسیر رودخانه و زیر پل عبور می‌کند واین ادارات باید نسبت به جمع آوری و جابجایی تاسیسات اقدام کنند و در نهایت کتبا نتایج اقدامات و بود یا نبود تاسیساتشان در زیر پل را اعلام کنند تا شهرداری در اسرع وقت نسبت به لایروبی آن رودخانه اقدام کند تا خطری که شهر را تهدید می‌کند و در گذشته نیز مشکلاتی از این ناحیه حادث شده است رفع شود.

 

انتهای پیام/ش

 کشور ایران جزء کشور‌ها و مناطق بلاخیز جهان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار