رئیس پلیس راه استان همدان از برخورد جدی پلیس با رانندگان متخلف سرویس مدارس همزمان با آغاز سال تحصیلی خبر داد.

برخورد جدی با رانندگان متخلف سرویس مدارس/ رانندگان بیش از ظرفیت سوار نکنندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، سرهنگ رضا عزیزی رئیس پلیس راه استان همدان یکی از دغدغه‌های جدی این مجموعه را با آغاز سال‌تحصیلی جدید، سوار کردن بیش از ظرفیت دانش‌آموزان به سرویس‌های مدارس عنوان کرد و از برخورد جدی پلیس با این نوع تخلف خبر داد.

او بیان کرد: والدین باید از سرویس‌های استاندارد برای جابجایی فرزندان استفاده کنند و اجازه ندهند راننده بیش از ظرفیت خودرو دانش‌آموزی سوار کند.

رئیس پلیس راه استان همدان تاکید کرد: چنانچه راننده بیش از ظرفیت خودرو مسافر سوار کند، در صورت بروز حادثه و جانباختن و مجروح شدن سرنشینان، بیمه دیه آن‌ها را پرداخت نمی‌کند.

عزیزی یادآوری کرد: در صورت استفاده بیش از ظرفیت خودرو، سرنشینان نمی‌توانند از کمربند ایمنی استفاده کرده و احتمال بروز حادثه برای آن‌ها زیاد است.

او یادآوری کرد: سال گذشته یک دستگاه سواری پیکان اقدام به سوار کردن هفت دانش آموز در خودروی خود کرده بود که در جاده روستایی واژگون و  منجر به مجروحیت سرنشینان سواری پیکان شد.

رئیس پلیس راه همدان ادامه داد: عوامل پلیس راه در صورت مواجهه با رانندگانی که بیش از ظرفیت مسافر سوار می‌کنند، نسبت به اعمال قانون و جلوگیری از ادامه مسیر خودرو اقدام می‌کند.

سرهنگ عزیزی همچنین داشتن حداقل ۲۳ سال سن، تاهل و مناسب بودن وضعیت فنی خودرو به ویژه لاستیک و ترمز‌ها را از دیگر مواردری برشمرد که ماموران پلیس راه در صورت مواجهه با سرویس مدارس بررسی می‌کنند.

او بیان کرد: در صورت معیوب بودن سیستم فنی خودرو، بی درنگ وسیله نقلیه متوقف و پلاک تعمیری بر روی آن نصب شده و به تعمیرگاه ارجاع داده می‌شود.

انتهای پیام/د.ا

ظرفیت سرویس‌های مدارس و دغدغه پلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.