نماینده دشتستان در مجلس و استاندار بوشهر نداشتن شرایط لازم را علت فرماندار نشدن لقمان زاده در این شهرستان می‌دانند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  لقمان زاده که هفت ماه سرپرستی فرمانداری دشتستان را بر عهده داشت، دیروز در اقدامی غیرمنتظره جای خود را به فتح الله نوروزی داد که تا پیش از این فرماندار کنگان بود.

مراسم تودیع و معرفی سرپرست فرمانداری دشتستان، دیروز در حالی برگزار شد که جواد لقمان زاده در مراسم تودیع خود شرکت نکرد.

فرمانداری دشتستان وسیع‌ترین شهرستان استان بوشهر، از بهمن پارسال به صورت سرپرستی اداره می‌شود، یعنی زمانی که ارسلان زارع از فرمانداری این شهرستان برای در دست گرفتن مسئولیت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان به این استان رفت.

لقمان زاده که معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دشتستان بود، پس از زارع با حفظ سمت سرپرستی این فرمانداری را بر عهده گرفت و هفت ماه این سمت را داشت.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در مراسم دیروز تودیع و معرفی سرپرست فرمانداری دشتستان، به موضوع فرماندار نشدن سرپرست قبلی فرمانداری دشتستان گفت: سیاست وزارت کشور این بود که هیچ کجا استاندار یا فرماندار بومی نباشد و سیاست آقای استاندار هم همین بود؛ اما با خواهش من که گفتم آقای لقمان زاده جوانی تحصیلکرده و با استعداد است؛ هم صلابت دارد، هم صلاحیت و هم توانمندی؛ استاندار او را به عنوان سرپرست گذاشت و بعد هم به عنوان فرماندار دشتستان به وزارت کشور معرفی کرد.

محمد باقر سعادت ادامه داد: اما به دلیل این که آقای لقمان زاده، شرایطی را که وزارت کشور برای خودشان لحاظ کرده اند، نداشت، نشد که فرماندار شود.

استاندار بوشهر هم دراین باره گفت: شرایط انتصاب فرماندار، مصوبه شورای عالی اداری است و حتی بخشنامه نیست، بلکه مصوبه مبتنی بر قانون است که در سال ۱۳۸۹ مصوب شده. در وزارت کشور کارگروهی سه نفره تشکیل شد که یکی از آن‌ها من بودم، حوزه سیاسی و منابع انسانی روی موضوع بحث کردند و با توجه به اینکه ما متولی انتصاب فرمانداران بودیم، مصوبه رفت به شورای عالی اداری و شورا به طور رسمی شرایط احراز فرمانداران را تعریف کرد که حالا بر اساس آن، آقای لقمان زاده شرایط احراز را نداشت.

عبدالکریم گراوند ادامه داد: دشتستان شهرستان درجه یک است و فرماندار چنین شهرستانی باید دست‌کم ۱۰ سال سابقه مدیریت میانی داشته باشد. اما آقای لقمان زاده این سابقه مدیریتی را نداشت.

او افزود: به نماینده دشتستان قول دادم که از لابی و قدرتم استفاده می‌کنم تا تائیدیه لقمان زاده را بگیرم، در حوزه سیاسی مشکلی نداشتیم و توانستیم مجوز را بگیریم، اما در حوزه منابع انسانی به صراحت نوشتند خلاف قانون است. گفتند در حالی که طبق قانون باید ۱۰ سال سابقه کار مدیریت میانی در بدنه وزارت کشور داشته باشند، اما آقای لقمان زاده ۱۰ سال سابقه کار هم ندارد چه برسد به مدیریت میانی. بخش منابع انسانی گفتند کسی را پیشنهاد داده‌ای که ۹ سال سابقه کار دارد؛ اگر خودت بیایی در اداره سیاسی، این شرایط را می‌پذیری؟ من برای این صحبت، هیچ پاسخی نداشتم. وقتی این استدلال‌ها و مخالفت سرسختانه وزارت کشور را دیدم به صراحت خلاف قانون است، تصمیم به انتصاب فرماندار دیگری گرفتم.

استاندار بوشهر گفت: فردی که می‌آید برای فرمانداری شهرستان درجه یک، باید ۲۰ سال سابقه کار داشته باشد، امتحاناتش را داده باشد و اگر کارنامه‌اش را نگاه کنیم، بگوییم قبول است

گراوند با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: اگر آقای سعادت می‌گذاشت که ۶ - ۵ ماه پیش به سمت انتخاب فرماندار برویم، فرماندار دشتستان را از خارج استان می‌گذاشتیم؛ زیرا آدمی می‌خواستیم که کارنامه داشته باشد و بتواند انتخابات برگزار کند.

او افزود: به دو علت، قضیه انتصاب فرمانداران را تسریع کردیم، اول این که در آستانه انتخابات هستیم و بعد از هفته دفاع مقدس، فرمانداران استان باید بروند مشهد جلسه آموزشی؛ بخشداران هم قبلا رفته اند. من باید تیمم را آماده کنم؛ و دوم این که فرمانداران، دانش آموز دارند و اول مهر است و فرماندار باید به زندگی اش سامان دهد، به همین خاطر من تصمیم نهایی ام را گرفتم و با وزارت کشور هم قطعی کردم و دیروز کار‌ها را انجام دادم و دیشب هم احکام را صادر کردم و کار را تمام کردم.

استاندار بوشهر تاکید کرد: اگر قرار بود آقای لقمان زاده، در شهرستانی درجه چهار مسئولیت بگیرد تردیدی در گرفتن حکمش نبود و حتما حکمش را می‌گرفتم.

گراوند با تشکر از لقمان زاده، گفت: او باید امروز در مراسم شرکت می‌کرد چنین برخوردی باعث ثبت نمره منفی برای فرد می‌شود.

او افزود: به هر حال ما در این مدت به او اعتماد کردیم و باید از استاندار بابت اعتمادی که در این مدت به او داشته تشکر کند.

استاندار بوشهر با اشاره به علاقه‌اش به لقمان زاده و توانمندی‌های او، بیان کرد: در فکر این بودم که لقمان زاده کجا استفاده کنم، اشتباه کرده، باید در جلسه شرکت می‌کرد.

انتهای پیام/ک

علت انتخاب نشدن لقمان زاده به عنوان  فرماندار دشتستان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.