رئیس شورای شهر مشهد گفت: دستاورد‌های دفاع مقدس متعلق به کشور، مردم و انقلاب است، لذا دفاع مقدس ابزار و وسیله‌ای نیست که به یک جریان فکری و سیاسی خاص تعلق داشته باشد.

ایستادگی و مقاومت، مهمترین عنصر در دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا حیدری رئیس شورای شهر مشهد امروز در ابتدای هفتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر با گرامیداشت ۳۱ شهریور ماه، سالروز آغاز هفته دفاع مقدس گفت: دستاورد‌های جنگ تحمیلی متعلق به تمامی جریان‌های درونی نظام است و با تکیه بر این منظر، می‌تواند مبنای همبستگی، انسجام و ارزش‌ آفرینی باشد.

او ادامه داد: راهبری‌های حضرت امام (ره)، همت، تلاش و رشادت‌های رزمندگان برای حفظ عزت و اقتدار کشور موجب شد تا برای نخستین بار در جنگ، حتی یک وجب از خاک ایران در اختیار بیگانگان قرار نگیرد.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه نوع فداکاری‌ها و ارزش‌های هشت سال جنگ تحمیلی می‌تواند منشاء تحرک و پویایی باشد، گقت: ایستادگی و مقاومت، مهمترین عنصری بود که جنگ در ادبیات اداره کشور ایجاد کرد و باعث شد یک ملت، با تکیه بر اندیشه عاشورا و مبارزه امام‌حسین (ع) در مقابل تمام دنیا به نتیجه برسد.

حیدری افزود: امیدواریم در برنامه‌هایی که برای هفته دفاع مقدس پیش‌بینی شده، با تکیه بر نوآوری و کار‌های خلاقانه و معرفی جلوه‌های ایثار و فداکاری که مبتنی بر ایستادگی و مقاومت و آزادگی و عدالت است، فضای انسجام کشور را در برابر تهدید‌های احتمالی تقویت کنیم.

او تصریح کرد: برنامه‌های مدیریت شهری به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید با رویکرد نوآورانه و خلاقانه همراه باشد و فرهنگ دفاع مقدس را از این طریق به نسل جدید معرفی کند.

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به ۳۰ شهریورماه، روز گفتگوی تمدن‌ها، گفت: موضوع گفتگوی تمدن‌ها و فرهنگ‌ها به‌عنوان یکی از مهمترین آموزه‌های دین مبین اسلام شناخته می‌‎شود که در آموزه‌های دینی و قرآن کریم و احادیث و روایات  تجلی پیدا کرده و تاکید شده است.

انتهای پیام //ف . ک
 

دستاورد‌های دفاع مقدس متعلق به کشور، مردم و انقلاب است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.