مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از سوزاندن زباله‌ها و ضایعات ناشی از قصابی در حاشیه شهر زاهدان محدوده پشت پلیس راه خبر داد.

آلودگی هوا و خاک در حاشیه شهر زاهدان در پی سوزاندن زبالهوحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: در پی گشت و کنترل مأمورین یگان حفاظت محیط زیست استان در حاشیه شهر زاهدان، در منطقه پشت پلیس راه زاهدان محیط بانان شعله‌های از آتش را در این منطقه مشاهده و به محل مراجعه کردند.

پورمردان افزود: تعدادی از افراد سودجو زباله‌ها و پسماند‌های ناشی از قصابی چهارپایان اهلی را به شکل مخفیانه و شبانه آتش زده اند. این افراد به جای انتقال پسماند‌ها به مراکز امحای اصولی پسماند زاهدان، پسماند‌های مذکور را در حاشیه شهر به آتش کشیدند؛ که موجبات آلودگی هوا و خاک را فراهم کرده و سلامت شهروندان و سایر زیستمندان منطقه را مورد تهدید قرار داده، متاسفانه خاطیان با استفاده از تاریکی شب و به محض اطلاع از حضور مامورین یگان حفاظت محیط زیست، متواری شدند و محیط بانان با مشاهده آتش اقدام به اطفاء حریق کردند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در این خصوص اظهار کرد: این عمل خلاف قانون بوده و موجب ایجاد دود غلیظ گسترده‌ای حاوی انواع عوامل سرطانزا می‌شود و با وزش باد در سطح شهر پراکنده می‌شود و سلامت مردم را مورد تهدید قرار می‌دهد، بیشتر مردم از خطرات سوزاندن زباله، پلاستیک، لاستیک و سایر پسمانده‌ها بی خبرند و حساسیتی نسبت به آن از خود نشان نمی‌دهند لذا از کلیه هم استانی‌های عزیز خواهشمندیم در صورت مشاهده چنین مواردی موضوع را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست اعلام دارند.

انتهای پیام/ع

‍ آتشی که به جان هوا و خاک می افتد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار