امام حسین (ع) درست در زمانه ای که جامعه اسلامی از مسیر اصلی اش منحرف شد، برای بازگرداندن جامعه اسلامی قیام کرد و دراین راه به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، شاید اگر رشادت امام حسین (ع) نبود از اسلام و آموزه‌هایش چیزی نمی‌ماند، در واقع امام حسین (ع) خود را فدای اسلام کرد و سال‌ها بعد هزاران نفر از شاگردان مکتب وی همانند مدافعان حرم فدای راه او شدند.
 
زمانی که دشمن گزینه تحریف اسلام را روی میز گذاشت تا با ارائه اسلام دروغین و منحرف مبارزه اش را ادامه دهد، امام حسین (ع) و یارانش داوطلبانه و آگاهانه برای مبارزه به پا خواستند.
 
خادم الحسینی که عاقبت مدافع خواهرش شد

شهید مدافع حرم مصطفی خوش محمدی که افتخارش نوکری اباعبدالله الحسین(ع)بود و تمام تلاش خود را کرد تا با جهاد  یا قلم و لسان دین خدا را یاری دهد.

این شهید ساکن شهرک جوادالائمه، از شهرک‌های تازه تاسیس شهرگرگان بود شهرک تازه تاسیسی که فاقد هیئت و مسجد بود که یکی از مهمترین دغدغه های وی به شمار می آمد، از این رو در جهت احیای دین اقدام به برپایی هیئت در این شهر تازه تاسیس کرد، هیئتی که حتی پس از به شهادت رسیدن وی همچنان پابرجاست.
 
.
 
راهی هیئت  در شهرک جدید گرگان شدیم و پای صحبت خانواده و اهالی هیئت می نشینیم تا بیشتر از نقش شهید در چگونگی تشکیل هیئت مطلع شویم.

شهید آتش به اختیار

مرضیه خوش محمدی دختر شهید در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،گفت:در سال اول حضور در شهرک جوادالائمه پدر بعد از مشورت با مادرم نماز جماعت را در طبقه پایین منزلمان که آن زمان هنوز ساخته نشده بود برگزار کردند.

روز‌ها و شب‌های زیبایی بود، پیچیدن صدای اذان در شهرک و برپایی نماز جماعت و مراسمات مذهبی، اطعام دهی در محرم و افطاری در ماه رمضان و ... واقعا به یاد ماندنی بود و برق شادی را در نگاه پدرم می توانستیم ببینیم.

۲ سال گذشت و جمعیت شهرک افزایش یافت و این بار دغدغه پدرم ساخت مسجدی در شهرک بود، اما به دلیل هزینه‌های سنگین ساخت مسجد تلاش کردند تا با کمک تیپ ۴۵ جوادالائمه، سوله‌ای را به عنوان حسینیه شهرک به پا کنند تا نماز جماعت و مراسمات در آنجا برگزار شود و تعداد بیشتری بتوانند در این برنامه‌ها شرکت کنند.
 
.
 

روحیه جوشش با همه اقشار

جواد محمدی مسئول فعلی هیئت جوادالائمه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: اوایل تشکیل هیئت طبق رای گیری شهید خوش محمدی به عنوان مسئول هیئت انتخاب شد، و به دلیل روحیه سازگاری ایشان با همه اقشار چه جوانان وچه بزرگسالان، هیچ گونه مشکلی وجود نداشت.

ایشان پای کار بودند و حضور دائمی و همیشگی وی مایه دلگرمی همه ما بود، جوانان هیئت مدام به ایشان می‌گفتند که شما باشید ما خودمان همه کار‌ها را انجام می‌دهیم.

او افزود: وی به هر نحوی نماز جماعت خود را در مسجد به جا می آوردند و اگر نماز جماعت نمی‌آمدند متوجه غیبت وی می شدیم که  خارج از شهر یا استان بودند.

یکی از طرح‌های خوب شهید ایجاد رقابت میان نوجوانان و جوانان در گفتن اقامه نماز و یا مداحی کردن بود که به علت تعداد زیاد افراد هرشب را به کسی می‌دادیم و این موجب رقابت و استقبال می‌شد.
 
.

محمدی افزود: در ماه محرم از هر کسی که تمایل داشت مداحی کند استقبال می‌کردیم و کسی را رد نمی‌کردیم و حتی جوانی بود که اهل هیئت نبود، اما به دلیل آشنایی وی با سیستم های صوتی به ایشان پیشنهاد داده شد که مسئولیت سیستم صوتی هیئت را برعهده بگیرد، و از ابتدای محرم تا آخر به صورت جدی پای کار ایستاد و حالا هیئتی شده است.

مدیری جوان گرا

مریم خوش محمدی فرزند دیگر شهید در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،گفت: به جوانان و امور آن‌ها خیلی علاقه داشتند و همیشه دغدغه ایشان این بود که چه کار کنند، جوان‌های شهرک و دوستان به مسجد و دین جذب شوند و اوقات فراغتشان را در مسجد بگذرانند تا عاشق اسلام شوند و در این راه تلاش بسیار می‌کردند.

محمدی ادامه داد: همیشه ایشان ناراحت بودند و می‌گفتند چرا جوانان باید وقت خود را با انجام اموری بی ارزش هدر دهند. پس باید کاری کنیم که مسجد و اسلام برایشان جذاب شود و جذابیت‌های اسلام را به آن‌ها نشان دهیم، سخنران‌ها باید طوری سخنرانی کنند که جوانان را جذب کنند نه این که سخنرانی هایشان کسل کننده باشد.
 
.

او به نقل از این شهید مدافع حرم گفت:مداحان هم باید طوری مداحی کنند و مولودی خوانی کنند که علاوه بر مداحی کردن در شعرهایشان مسائل معنوی و اسلام را به همگان آموزش دهند .اردو‌ها کلاس‌های ورزشی در مسجد، کلاس شنا و... از کار‌هایی بود که تلاش می‌کردند در حسینیه شهرک انجام شود.

او افزود: پدرم جزو هیئت امنای حسینیه‌ بودند و همیشه برای بهتر شدن اوضاع حسینیه و مسجد تلاش می‌کردند تا مراسم حسینیه باشکوه برگزار شود و مردم استقبال بیشتر از پیش کنند.
 
.

مصطفی خوش محمدی، که عمری خادم اباعبدالله الحسین(ع) بود عاقبت مدافع خواهرش شد و ۱۸ مرداد ۹۵ در سوریه به شهادت رسید حالا ۳ سال که از شهادتش می‌گذرد، هیئت شهرکی که یادگار اوست هم چنان پابرجاست و محل قرار دل شیفتگان اهل بیت (ع) شده است.
 
.

به راستی حسین کشتی نجات است و هر کسی وارد این سفینه نجات شود، رستگار می‌شود، مانند کسی که از حب اهل بیت خیمه عزاداری ایشان را برپا می‌کنند و زلف خیلی‌ها را به این خاندان گره می‌زنند، هم مایه رستگاری دیگران می‌شود هم خواهرحسین (ع) خریدارش می‌شود.
 
گزارش از مجنی
 
انتهای پیام / اس
برچسب ها: محرم ، شهید مدافع حرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.