رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه گفت: یک واحد صنعتی به علت رعایت نکردن استاندار‌های زیست محیطی باعث تخریب ساحل روستای چاهک این شهرستان شد.

تخریب ساحل روستای چاه ، به علت رعایت نکردن استاندارهای زیست محیطی توسط  یک واحد صنعتیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، هفته پیش بود که  تعدادی از ساکنان روستای چاهک و دوستداران طبیعت با تشکیل زنجیره انسانی در محل اجرای طرح تولید و تکثیر لارو میگو، اجرای این طرح را تخریب گر این منطقه بکر و گردشگرپذیر دانستند و توقف آن را خواستار شدند.

دادستان عمومی و انقلاب گناوه  نیز بعد از این اعتراض‌ها گفت: اجرای این طرح در روستای چاهک به علت اعتراض های مردم و گزارش های رسیده در خصوص رعایت نکردن ضوابط قانونی متوقف شد.

حجت الاسلام حسن فیروز اردکانی همچنین از احضار چند نفر از کارکنان مرتبط با این موضوع از ادارات مختلف و صدور دستور بررسی جامع و کامل در این خصوص خبر داد.

حالا رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه گفته است، پس از انتقادهای مردمی به تخریب شدن ساحل روستای چاهک، بازدیدی از این منطقه که واحد پرورش لارو میگو مجوز استقرار در آن را داشت، صورت گرفت.

محمد تولیده بیان کرد: طبق قانون این این واحد پرورش میگو باید در فاصله ۷۵۰ متری روستا ساخته شود، اما در فاصله ۲۴۰ متری روستا در حال ساخت است.

او عنوان کرد: از سوی دیگر این متقاضی درختان کُنارِ خودرو منطقه را قطع و تپه‌های ماسه‌ای ساحلی را تسطیح کرده است.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه به این نکته اشاره کرد: مجوز استقرار این واحد تکثیر سال ۹۱ به مدت یک سال در اختیار این واحد قرار گرفته بود تا در فاصله ۷۵۰ متری از روستای چاهک استقرار یابد و در صورت ساخت و ساز نکردن، بعد از پایان سال ۹۱ مجوز صادره به خودی خود لغو می‌‎شد.

تولیده افزود: حالا این فرد در حالی ساخت و ساز کرده که نه تنها مجوزش را برای سال‌های بعد تمدید نکرده، بلکه به موضوع استقرار در فاصله ۷۵۰ متری روستا هم  توجه نکرده است، به این ترتیب با توجه به این دو تخلف، تخریب ساحل روی داده است.

انتهای پیام/م

تخریب ساحل روستای چاهک

برچسب ها: محیط زیست ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.