سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: آموزش و فرهنگ سازی مناسب برای درک مسائل ترافیکی و فعالیت های فرهنگی هنری از وظایف این سازمان است.

پروژه کلان آموزش فرهنگ شهروندی ،ترویج رعایت حق تقدم عابر پیاده در مشهد

گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد محسن مصحفی سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: اجرای کلان پروژه ترویج رعایت حق تقدم عابر پیاده در کلانشهر مشهد می‌تواند برند و آوازه‌ای برای این شهر در کل کشور محسوب شود.

او تصریح کرد: باید اجرای پروژه حق تقدم عابر پیاده را به پروژه‌ای تبدیل کرد که برای شهروندان حس تعلق ایجاد کند.

 سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: فرهنگ‌سازی و ایجاد بستر مناسب آموزشی برای درک عمیق‌تر مسائل ترافیکی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این زمینه که منجر به آموزش صحیح این موضوع شود، یکی از کاربردی‌ترین وظایف این سازمان است.

مصحفی افزود: رعایت حق تقدم یکی از بنیادی‌ترین مسائل و نیاز‌های شهروندان است که اگر بتوانیم در آن تغییرات مثبتی ایجاد کنیم، می‌توانیم انتظار تاثیرگذاری مثبت در سایر حوزه‌ها را هم داشته باشیم.

او تصریح کرد: سال گذشته ۱۰ هزار تصادف در سطح شهر رخ داد که منجر به جرح شد، از این میان ۸ هزار نفر عابر پیاده بودند که نشان‌دهنده اهمیت موضوع حق تقدم را نشان می‌دهد.

 سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: البته شهر هم به لحاظ ترافیکی باید آمادگی داشته باشد، خط‌کشی‌های مناسب و اصلاح هندسی‌های صحیح وجود داشته باشد و علاوه بر این موارد در زمینه اعمال قانون هم خوب عمل شود تا بتوانیم منتظر نتایج خوبی باشیم.

مصحفی افزود: اصلاح زیرساخت‌های مربوط به عبور امن، از طریق خط کشی و اصلاحات هندسی و ... و انجام کار فرهنگی و جلب توجه مردم برای استفاده از این مسیر‌ها از اولویت‌های کلان پروژه حق تقدم عابران به حساب می‎آید.
 
او تصریح کرد: این طرح به صورت پایلوت در ۳ حوزه شهری انجام می‌شود، این پروژه از ابتدای مهرماه شروع خواهد شد تا در صورت موفقیت کم کم در سایر نقاط شهر نیز اجرایی شود.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت:  این حرکت در کشور بی‌سابقه است و اهمیت این پروژه به این خاطر است که وجه و بُعد انسانی دارد برای همین لازم است به دغدغه‌ی مردمی تبدیل شود.

مصحفی افزود: سیاست اول ما برای اجرای این پروژه بسته‌های تشویقی و به تدریج تنبیه و جریمه است.
 
انتهای پیام//م.ی
 
 

پروژه ترویج رعایت حق تقدم عابر پیاده در ۳ حوزه شهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.