مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: برنامه ریزی شده تا در ایام بازگشایی مدارس دانش آموزان از کتابخانه های استان کرمانشاه بازدید داشته باشند.

بیش از ۳۸ هزار دانش آموز عضو کتابخانه‌های استان هستندحسنی خونسار مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در گفت و گوبا خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  با اشاره به آغاز طرح‌های کتابخوانی برای دانش آموزان گفت: برنامه ریزی شده تا در ایام بازگشایی مدارس دانش آموزان از کتابخانه‌های استان کرمانشاه بازدید داشته باشند.

او بیان کرد: با هدف تعامل مدارس و کتابخانه‌ها نشست‌های کتابخوان مدرسه  برگزار می‌شود تا فرهنگ مطالعه و تشویق آنان از همان دوران نخست تحصیل تا مقاطع بالاتر در دانش آموزان نهادینه شود.

حسنی خونسار گفت: بنا داریم تا نسل آینده  را نسل با فرهنگ مطالعه بالا تربیت کنیم و در این زمینه باید اقدامات درخور این سنین برای جذب انان به کتاب و ارتقا فرهنگ کودکان انجام شود.

او از امادگی امور کتابخانه‌ها برای اجرای برنامه‌های مشترک با مدارس خبر داد و گفت: امیدواریم که همکاری مدارس در این زمینه با ما بیشتر شود تا فرهنگ مطالعه به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود و کودکان به عنوان نسل‌های آینده باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند و از همین حالا برای فرهنگشان سرمایه گذاری کنیم.

خونسار بیان کرد: ۷۱ هزار نفر در استان کرمانشاه عضو کتابخانه‌های هستند که از این تعداد ۱۹ هزار نفر در مقطع متوسطه، حدود ۱۸ هزار نفر در مقطع ابتدایی و هزار و ۷۰۰ نفر در مقطع پیش دبستانی عضو هستند.

انتهای  پیام/ز

 

 

آغاز طرح‌های کتابخوانی برای دانش آموزان

برچسب ها: کتاب ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.