امام با اشاره به حفاری بیش از ۱۸۷۰ متر تونل در توسعه جنوبی خط ۶ متروی تهران در دوره جدید مدیریت شهری، گفت: این حفاری با استفاده از دستگاه TBM و به روش مکانیزه انجام شده است.

حفاری بیش از ۱۸۷۰ متر تونل با استفاده از دستگاه TBM در توسعه جنوبی خط ۶ متروی تهرانبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی امام با بیان اینکه توسعه جنوبی خط ۶ مترو به طول ۶ کیلومتر از دولت آباد تا شهر ری و به طور دقیق ضلع شرقی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) در دستورکار ما در خط ۶ قرار دارد، بیان داشت:طی ۲۳ ماه گذشته؛ بیش از ۱۸۷۰ متر تونل در این بخش حفاری شده است که در صورت تامین منابع مالی؛ توانایی لازم از نظر نیروی انسانی، تجهیزات و مصالح وجود دارد که تا بهار سال آینده نیز بیش از سه هزار متر تونل را نیز حفاری کنیم.


بیشتر بخوانید: نقشه مترو تهران در سال ۹۸ چگونه است؟


وی با اشاره به اینکه این بخش شامل چهار ایستگاه می‌شود، گفت: این ایستگاه‌ها از نظر ساختمانی و فیزیکی بیش از ۴۰ درصد پیشرفت دارد.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) بیان داشت: در صورت تزریق نقدی، می‌توان سرعت حفاری را نیز افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه این میزان از حفاری صورت گرفته در بخش جنوبی خط ۶ مترو به روش مکانیزه و با دستگاه TBM بوده است، افزود: استفاده از این دستگاه در حفاری منجر به کم شدن هزینه ساخت نسبت به روش‌های قدیمی شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مترو ، شهرداری تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار