معاون شهردار تهران درباره آخرین جزئیات توسعه مترو، ساعات کار ادارات،‌ ترافیک مدرسه و... توضیحاتی داد.

پاینده// تشریح ‌آخرین جزئیات برنامه‌های ترافیکی مدیریت شهری از زبان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن پورسیدآقایی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جمع خبرنگاران گفت: یکی از نکاتی که همواره مورد اعتراض شهروندان قرار می‌گرفت در ساخت و ساز پروژه‌های عمرانی، استفاده از موتور‌های ژنراتوری بود که میزان آلایندگی و صدای آن استاندارد نبوده است و ما به همین دلیل لایحه‌ای به شورای شهر ارائه کردیم مبنی بر استانداردسازی موتور‌های ژنراتوری که بتوانیم استانداردی بر عملکرد این موتور‌ها در پایتخت در نظر بگیریم.


بیشتر بخوانید؛ توضیحات عضو شورای شهر تهران درباره علت نابودی بوستان چیتگر 


معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: از این پس تمام موتور‌های ژنراتوری باید مانند خودرو‌های دیگر برچسب معاینه فنی اخذ کنند و اکیپ‌های سیار شهرداری بر سر پروژه‌های عمرانی حاضر و موتور‌هایی که آلاینده و صدا دار باشند توقیف شوند.

او با اشاره به ایجاد صدای آزار دهنده از کار موتور‌های ژنراتوری در زمان کار گفت: باید استاندارد‌های رسیدگی برای عملکرد صدایی دستگاه‌ها و موتور‌ها تبیین شود و این موتور‌ها در محل‌های آ‌گوستیک جایگذاری شوند تا صدای آن باعث اذیت و آزار شهروندان نشود.

پورسیدآقایی گفت: تا به امروز کنترل و آمارگیری بر روی موتور‌های ژنراتوری صورت نگرفته که از این پس این سرشماری و این آمارگیری و استاندارد سازی انجام می‌شود.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه در توضیح مخالفت‌های برخی از افراد برای خرید فیلتر جذب دوده گفت: ما هرچند وقت یک بار شاهد مکاتبه و اظهارنظر‌هایی هستیم که نگاه بخشی به مسائل دارند، اما این نکته را نباید فراموش کرد که از کنار آلودگی هوا به سادگی نباید عبور کنیم.

او با اشاره به وضعیت اقتصادی گفت: به خاطر گران شدن یک قطعه مانند فیلتر جذب دوده نباید آن را حذف کنیم و باید سلامتی شهروندان همواره مورد توجه قرار بگیرد.

پورسیدآقایی با اشاره به این نکته که تا به امروز نامه‌ای مبنی بر ممنوعیت خرید فیلتر دوده روئیت نشده است، گفت: تا به امروز نامه‌ای در این باره من ندیدم و اگر نامه‌ای نیز ارسال شود ما مخالف آن هستیم، زیرا اعتقاد داریم هیچ مرجعی در دولت نباید با سلامتی مردم بازی کند.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این نکته که دولت اسقاط موتور سیکلت‌های کاربراتوری را به تعویق انداخته است، گفت: قرار بود به ازای شماره گذاری هر دستگاه موتور سیکلت یک دستگاه موتور سیکلت کاربراتوری اسقاط شود که با فشار کارگاه‌های اقتصادی و کارخانه‌های تولید کنده موتور سیکلت دولت یک سال اجرای مصوبه را به تعویق انداخت و این مصوبه زمستان امسال پایان پیدا می‌کند و امیدواریم در این یک سال شرکت‌های تولیدی موتور سیکلت ظرفیت خود را بالا برده باشد و دیگر درخواست تعویق مصوبه موتور سیکلت کاربراتوری را از دولت نداشته باشد.

او با اشاره به آغاز فصل مدارس و ترافیک مهر ماه گفت: برخی از دوستان آمار‌هایی می‌دهند که ترافیک با اجرای طرح حلقه دوم ترافیکی (کنترل آلودگی هوا) افزاش پیدا کرده است و ما نمی‌دانیم این دوستان آیا تصاویر را از ماهواره نگاه می‌کنند که پی به افزایش ترافیک می‌برند، زیرا تصاویری که ما از دوربین‌های پایتخت مشاهده می‌کنیم نشان دهنده کاهش ترافیک است.

پورسیدآقایی با تأکید بر این نکته که گزارش‌های ترافیکی در پایتخت حاکی از کاهش ترافیک با اجرای طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) است، گفت: ایستادن یک خودرو با یک صف ترافیکی به این معنا نیست که ترافیک در کل پایتخت افزایش پیدا کرده، زیرا کاهش تولید گاز مونواکسید کربن در پایتخت نیز نشان دهنده این است که ترافیک نیز کاهش پیدا کرده است، اما نباید این نکته را فراموش کنیم که ترافیک فصل پاییز و شروع مدارس قابل قیاس با تابستان و زمان تعطیلی مدارس نیست و ما باید ترافیک را در هر ماه نسبت به سال گذشته آن اعلام کنیم.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره شناور شدن ساعت کار ادارات گفت: ما در شورای ترافیک مباحث را مطرح کردیم و پیشنهاد ما این است که دو هفته اول مهر ماه ساعت کار ادارات بین ساعت ۷ تا ۹ صبح شناور باشد و از آن سمت در زمان خروج نیز همین دو ساعت لحاظ شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا این پیشنهاد به تأیید هیئت دولت رسیده است یا خیر، گفت: نامه‌اش ارسال شده، اما هنوز به تصویب هیئت دولت نرسیده است.

پورسیدآقایی در توضیح تصمیمات جلسه دیروز شورای عالی ترافیک گفت: جلسه دیروز شورای عالی ترافیک به منظور بررسی خطوط متروی تهران و حومه بود که تصمیم بر آن شد تهران ۱۱ خط مترو داشته باشد که ۱۰ خط آن درون شهری و یک خط آن کرج- صادقیه است.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: چهار خط مترو نیز قرار است به شهرستان‌های اطراف تهران مانند پاکدشت، اندیشه و پردیس کشیده شود و بر این اساس تا سال ۱۴۲۰ خطوط متروی درون شهری نیز تکمیل می‌شود.

او ابراز امیدواری کرد تا سال ۱۴۴۰، ۸۰ درصد مردم دسترس به مترو و اتوبوس داشته باشند.

انتهای پیام/

۸۰ درصد مردم تا سال ۱۴۴۰ به مترو و اتوبوس دسترسی خواهند داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار