واقف خیر اندیش ششدانگ منزل مسکونی خود را وقف امام حسن (ع) کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حجت‌الاسلام اصغر توسلی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: این وقف به عنوان ششمین وقف سال جاری همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و در روز عاشورای آن حضرت در شهرستان کاشان به ثبت رسید.

او تصریح کرد: این واقف خیر اندیش همگی و تمامیت ششدانگ منزل مسکونی خود را در دو طبقه که طبقه همکف مشتمل بر سه باب مغازه به مساحت ۸۱ متر مربع و طبقه دوم ۱۱۰ متر مربع با کاربری مسکونی است در روستای باریکرسف برای همیشه وقف کرد.

به گفته او، این واقف نیکوکار درآمد همه ساله موقوفه را برای مصارف سوگواری حضرت امام حسن مجتبی (ع) در ۲۸ صفر و همچنین مصارف جشن میلاد آن حضرت در نیمه ماه مبارک رمضان در روستای باریکرسف وقف کرد و مقرر کرده است مازاد درآمد سالانه از مصارف فوق الذکر در راستای اهداف بنیاد خیریه قاسم زاده به نیت امام حسن مجتبی (ع) به مصرف کمک به ازدواج جوانان، و تحصیل دانش آموزان بی بضاعت و اکرام ایتام روستای باریکرسف برسد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، ارزیابی ارزش این موقوفه را حدود سه میلیارد ریال یادآورشد و گفت: مقررشده است تولیت موقوفه تا زمان حیات واقف، با خود وی و پس از فوت، او نیز تولیت به عهده فرزند ارشد ذکورش جناب آقای دکتر حسن قاسم زاده شود.

حجت‌الاسلام توسلی، اظهارداشت: این موقوفه با شماره ۱۰۲۲۸۰۱۷۰۰۰۰۰۰ در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امورخیریه به ثبت رسید.

او، در پایان گفت:این واقف خیر اندیش اهل روستای باریکرسف مشهد اردهال سابقه زیادی در فعالیت‌های خیر و عام المنفعه بویژه در منطقه اردهال داشته است که از آن جمله می‌توان به احداث و وقف یکباب مسجد و حسینیه حضرت فاطمه الزهرا (س) همراه با ۱۴ باب اتاق زائر سرا در سال ۹۱ در آستان مقدس امامزاده نورالهدی (ع) مشهد اردهال با ارزشی بیش از سه میلیارد ریال اشاره کرد.

شایان ذکر است: شهرستان کاشان دارای ۲۳۱۳ موقوفه و ۸۷۲۵ رقبه وقف شده است.

انتهای پیام/م

 

واقف مشهداردهالی در کاشان منزل مسکونی خود را وقف امام حسن (ع) کرد

برچسب ها: سازمان اوقاف ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.