استاندار چهارمحال و بختیاری از افزایش ۵۰ درصدی اعتبارات عمرانی امور عشایر این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای عشایر گفت: اعتبارات عمرانی امور عشایر استان طی دو سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

 او افزود: اعتبارات عمرانی این سازمان از ۱۲۰ میلیارد ریال به ۲۴۰ میلیارد ریال رسیده است و اعتبارات جاری نیز ۳۰ درصد افزایش داشته است.

عباسی با تأکید بر نقش عشایر در همه عرصه‌ها و توسعه و خودکفایی در بخش‌های مختلف به خصوص تولید گوشت قرمز و لبنیات، اظهار داشت: توجه به رفع مشکلات این قشر علاوه بر کمک به اقتصاد کشور در حفظ و شان جایگاه جامعه عشایری نیز کمک خواهد شد.

او ادامه داد:، توزیع تسهیلات ارزان قیمت و تأمین منابع مالی برای رفع مشکلات معیشتی و درآمدی این قشر یک اولویت در استان‌های عشایر نشین است.

عباسی به روز نبودن آمار و اطلاعات جمعیت عشایری استان را یادآور شد و افزود: اختلاف آماری بین جمعیت و بعد خانوار و همچنین تجزیه و تحلیل‌های نادرست از آمار موجود، برنامه ریزان را با مشکل مواجه می‌کند.

او اضافه کرد: براساس سرشماری سال ۸۷ در استان ۱۲۶ هزار و ۳۹ نفراز جمعیت استان معادل ۱۲ درصد جمعیت در همان سال را جامعه عشایری تشکیل می‌دهند.

او با تاکید بر توزیع اعتبارات در بخش‌های مختلف در شهرستان‌ها افزود: باید اعتیارات حوزه عشایر به خصوص اعتبارات خاص در شورای برنامه ریزی شهرستان‌ها تعیین تکلیف و هزینه شود.

انتهای پیام/خ

نشست شورای عشایر چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: استانداری ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار