مدیرکل دفتر مبارزه با فرار‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: فرار‌های مالیاتی، پدیده نامبارکی است، که مبارزه با این امر در دستور کار این سازمان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هادی خانی مدیرکل دفتر مبارزه با فرار‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در رابطه با پولشویی و فرار‌های مالیاتی در نشست خبری اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی با اصحاب رسانه، گفت: فرار مالیاتی یک جرم است و دست در جیب مردم کردن، دروغگویی، هدر دادن منابع کشور است و ارجیعیت دارد نسبت به جرم‌های دیگری که صورت می‌پذیرد.

او ریشه فرار‌های مالیاتی را در ابهامات و تاریک خانه‌های اقتصادی دانست و تصریح کرد: ارائه ندادن به موقع ریز داده‌های اطلاعات اقتصادی کشور به سازمان امور مالیاتی و اشراف نداشتن سازمان نسبت به فعالیت‌های اقتصادی منجر به فرار‌های مالیاتی شده است.

مدیرکل دفتر مبارزه با فرار‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: باید به مردم پاسخگو باشیم و شفاف سازی اقتصاد کشور را مدنظر داشته باشیم و برخورد بسیار جدی را با افرادی که دست به پولشویی می زنند، در پیش بگیریم.

خانی افزود: آماده کردن نرم افزار‌ها و سخت افزار‌های تحول امور هوشمند مالیاتی باید هرچه سریع‌تر صورت بپذیرد و این امر به عنوان گام دوم سازمان امور مالیاتی کشور به تنهایی به ثمر نمی نشیند و باید دستگاه‌های دیگر هم بدون هیچ شرط و شروطی وارد میدان شوند.
 

او ادامه داد: به هوشمند سازی در سطح افکار عمومی جامعه که کار رسانه‌ها است نیازمندیم.


مدیرکل دفتر مبارزه با فرار‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در رابطه با دستگاه‌های pos، گفت: خیلی متاسفم که باید اعلام کنم که تا همین امروز پزشکان نمره خوبی در این مورد نگرفته اند در صورتی بخش زیادی از  زمان این قشر فرهیخته گرفته می شود نهایتا ۱۰ دقیقه برای ثبت نام است.

خانی افزود: پزشکان  تا اول مهرماه فرصت دارند که ثبت نام خود را نهایی کرده و اگر دوستان به کمک سازمان نیایند و تمکین نکنند به عنوان یک استعداد باالقوه فرار مالیاتی حساب می کنیم و خواهشمندیم که برا تحقق شفاف سازی امور اقتصادی کشور با ما همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام//ع. م


هوشمند سازی نظام مالیاتی امری مهم و ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.