دغدغه خیلی از علاقه مندان ورود به سینما،این است که از کجا مشق این هنر را آغاز کنند، جایی که بدون اهداف کاسبکارانه، به دنبال هدایت استعدادهای هنری باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،در جستجوی پاسخ سوال گزارش، به مرجعی رسیدم که با حمایت معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، و با هدف تشویق نوجوانان و جوانان ایرانی به هنر عکاسی و فیلم‌سازی، در قالب 50 دفتر در سراسر کشور اقدام به جذب علاقه‌مندان به فراگیری رشته‌های کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی، عکاسی، تصویربرداری، تدوین و برگزاری آزمون سراسری و دوره‌های یک‌ساله فیلمسازی کرده است.

پای حرف های نسرین شاه محمدی فارغ التحصیل رشته سینما و مدیر پیشین انجمن سینما جوان خراسان رضوی نشسته ایم بانویی که ازسال ۱۳۸۲ تا اردیبهشت ۱۳۹۸ مدیریت انجمن سینماجوان خراسان رضوی را به عهده داشته است.

 

الفبای سینما را از کجا بیاموزیم؟

 

نسرین شاه محمدی رئیس پیشین انجمن سینمای جوان خراسان رضوی در گفت وگوی اختصاصی  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،می گوید: هدایت استعداد‌های هنری، یک ضرورت است معمولا برای متقاضیان ورود به کلاس های انجمن، آزمون های استعداد یابی برگزار می شود و متقاضی از توانایی ها و استعدادهای هنری خود مطلع می شود.

او ادامه می دهد: متقاضیان بعد از گذراندن دوره‌های یک ساله فیلمسازی، باید نخستین فیلم خود را در قالب طرح پایان دوره بسازند و اگرچه باید  با هزینه شخصی  ساخته شود اما با این وجود،کمک‌هایی از لحاظ ابزار فیلمسازی از سوی انجمن می‌شود.

مدیر پیشین انجمن سینما جوان استان می گوید: معمولا اگر فیلم‌های اول بچه‌ها در جشنواره‌ها بدرخشد ورود آن‌ها به دنیای فیلمسازی آسانتر می‌شود ضمن اینکه به پشتوانه انجمن ، تهیه کننده‌ها به آن‌ها اعتماد می‌کنند.

شا محمدی ادامه می دهد: معمولا سرمایه گذاران می‌دانند در سرمایه گذاری برای فیلم اولی‌ها بازگشت سرمایه به طور مستقیم وجود ندارد، اما معمولا فیلم‌های هنرمندان جوان در جشنواره‌ها به نمایش گذاشته می‌شود و اگر این فیلم‌ها صاحب جایزه بشوند، این جایزه به سرمایه گذار تعلق می‌گیرد ضمن اینکه حضور این فیلم‌ها در رویدادهای بین المللی، معمولا ارزش معنوی برای تهیه کننده دارد.

 

انتهای پیام//م.م

گفتگو از: مریم مزروعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.