پهپاد ماهی پرنده، عجیب‌ترین هواپیمای بدون سرنشین جهان + فیلم

دانشمندان در تلاش هستند تا نسل جدید پهپادها را برای حرکت در آب و آسمان آماده کنند و توانایی این نوع از هواپیماها را به شکل محسوسی ارتقاء دهند.

پهپاد ماهی پرنده بیرون از آب منفجر می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هواپیماهای بدون سرنشینی که بتوانند هم در زیر آب حرکت و هم در آسمان شنا کنند دیگر فناوری دور از دسترس به نظر نمی‌رسند. دانشمندان کالج امپریال انگلیس موفق به ساخت نوعی از پهپادها با قابلیت‌های ویژه شدند. اعضای تیم سازنده این ربات پرنده آن را AquaMAV نامیده‌اند و اخیرا نتایج آزمایش‌های خود را در نشریه تخصصی Science Robotics منتشر کرده‌اند.


بیشتر بخوایند: خودروی Cezeri، اولین اتومبیل پرنده کشور ترکیه


این پهپاد عجیب قادر است در حین حرکت در آب ناگهان به بیرون پریده و با جهش به سمت آسمان پرواز کند. البته این حرکت و بیرون پریدن از درون آب طی فرایندی خاص صورت می‌گیرد و شاید در ظاهر آسان به نظر برسد ولی مطالعات و تحقیقاتی زیادی در مورد آن صورت گرفته است. دانشمندان با کارگذاری مواد شیمیایی خاص در قسمتی از بدنه AquaMAV شرایط لازم برای انفجار را فراهم می‌کنند. 

پهپاد ماهی پرنده، عجیب‌ترین هواپیمای بدون سرنشین جهان

جهشی شگفت‌انگیز در فناوری هواپیماهای بدون سرنشین با پهپاد ماهی پرنده

انفجار مواد شیمیایی درون پهپاد انرژی لازم را برای بیرون پریدن AquaMAV فراهم می‌کند. به طور تخصصی گاز موجود در قسمت انتهایی بدنه این هواپیمای بدون سرنشین در لحظه خروج از آب و هم‌زمان تمام با هوا به سرعت منفجر شده و شرایط لازم برای پرواز را مهیا می‌کند. AquaMAV می‌تواند تا ارتفاع ۲۶ متری در آسمان پرواز کند و با کیفیت مناسب ماموریت‌های محوله خود را انجام دهد. 

دانشمندان معتقدند این پهپاد می‌تواند نقش بسیار مهمی هنگان حوادث طبیعی مانند سیل داشته باشد و اطلاعات ارزشمندی از میزان ابعاد حادثه و تعداد مجروحین و کشته شدگان را در اختیار مسئولان و امدادگران حاضر در محل حادثه قرار دهد. البته توانایی این پهپاد تنها محدود به حوادث طبیعی نشده و می‌تواند در گردآوری داده‌های زیست محیطی نیز مورد استفاده قرار گیرد. 

در ادامه فیلمی از حرکت پهپاد ماهی پرنده را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

توانایی حرکت در زیر آب و پرواز در آسمان، قابلیت پهپاد AquaMAV

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار