عالم مبارز حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین کورانی از فعالان انقلابی لبنان بود که در تأسیس حزب‌الله نقش بسزایی داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،عالم وارسته حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین کورانی،بنیان‌ گذار و عضو فقید شورای رهبری حزب‌الله در قم و برادر حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی کورانی از محققان و نویسندگان برجسته حوزوی  پس از مدت ها تحمل رنج بیماری سرطان و پس از چندین بار سفر از محل اقامتش در لبنان به قم و تهران جهت درمان بیماری اش سرانجام در سن ۶۴ سالگی  دار فانی را وداع گفت.

مراسم تشییع پیکر این عالم مبارز ساعت ۱۶ امروز شنبه با حضور علما و اساتید حوزه علمیه و اقشار مختلف مردم از مقابل مسجد امام حسن عسکری (ع)به سوی حرم بانوی کرامت برگزار و در جوار حضرت معصومه(س)خاکسپاری می‌شود.

مراسم یادبود ارتحال آن عالم فقید امشب پس از  نماز مغرب در مجتمع امام صادق (ع) واقع در بلوار معلم، معلم شرقى، نرسیده به میدان بسیج، کوچه ۹ برگزار می‌شود.

برگی از زندگی حجت‌الاسلام والمسلمین کورانی

 حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین کورانی در سال ۱۹۵۵ (۱۳۳۴ شمسی) در روستای یاطر در جبل عامل یعنی جنوب لبنان متولد شد،در ۱۳ سالگی به نجف رفت و تحت تاثیر افکار سید محمدباقر صدر و حزب الدعوه قرار گرفت.

 در سال ۱۹۶۹ در شهر مقدس قم رحل اقامت افکند و تحت تاثیر بنیان گذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) قرار گرفت به طوری که  رژیم ستم شاهی او را از ایران اخراج کرد.

شیخ حسین کورانی در بلعبک لبنان با سید عباس موسوی در حوزه امام منتظر به تدریس دروس دینی و زبان فارسی پرداخت و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  به ایران باز گشت و مدیریت رادیو عربی اهواز را به عهده گرفت.

او که تا ۱۹۸۶ (۱۳۶۵ شمسی)در ایران بود، در  این مدت در تهران  ناظر بسیاری از برنامه‌ رادیو عربی  بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کورانی ، پس از ورود به لبنان به فعالیت‌های تبلیغی پرداخت ودر تأسیس حزب‌الله لبنان  نقش بسزایی داشت.

این عالم گرانقدر همانند برادرش شیخ علی کورانی تالیفات و مقالاتی در مورد امام زمان(عج)و از جمله پیرامون شخصیت امام خمینی(ره)چون بعد دولتمرد در شخصیت امام خمینى(س)،امام خمینی (ره) و استعمار از خود به یادگار گذاشت،مجموعه مقالات  این عالم مبارز پیرامون شخصیت امام خمینی  در مجله شعائر لبنان به چاپ می رسید.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار