رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اجرای برنامه نظام ارجاع الکترونیک موجب صرفه جویی در وقت و هزینه مردم می‌شود.

اجرای الکترونیک نظام ارجاع به نفع مردم و حوزه سلامت استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست نظام ارجاع با بیان اینکه اجرای برنامه الکترونیک نظام ارجاع در دولت‌های یازدهم و دوازدهم شکل گرفت و در حال حاضر به یکی از برنامه‌های مهم و مورد تاکید وزارت بهداشت تبدیل شده است گفت: به طور حتم اجرای کامل این برنامه موجب صرفه جویی در منابع انسانی و مالی، صرفه جویی در وقت مردم و هدفمندی در پذیرش و درمان بیماران می‌شود.

او با اشاره به اینکه برای اجرای برنامه نظام ارجاع، کشور به شش منطقه تقسیم شد و مسئولیت و راهبری منطقه یک شامل استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، شمالی و سیستان و بلوچستان برعهده دانشگاه علوم پزشکی مشهد است تصریح کرد: در حال حاضر سطح یک برنامه نظام ارجاع الکترونیک به شکل کامل اجرا شده است و باید در سطوح بعدی نیز اجرایی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نوبت دهی الکترونیک، نسخه نویسی و نسخه پیچی از دیگر اهداف در برنامه نظام ارجاع عنوان کرد و گفت: تا کنون اقدامات بسیار خوبی در سطح منطقه یک صورت گرفته است و با تلاش‌های انجام شده در حال حاضر این برنامه به بستر اصلی متصل شده است.
 
دارابی با تاکید بر اینکه برنامه‌های نوبت دهی و نسخه نویسی الکترونیک باید همگام در بخش دولتی در بخش خصوصی نیز اجرایی شود افزود: در این راستا در نخستین گام نرم افزار برنامه و پشتیبانی یک ساله آن به طور رایگان در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

او تصریح کرد: همکاری و هم افزایی معاونت‌های درمان، توسعه مدیریت و منابع و فناوری اطلاعات در دانشگاه علوم پزشکی مشهد موجب پیشبرد اهداف این برنامه شده است که باید این روند در تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های منطقه یک تا پیاده سازی کامل آن ادامه پیاده کند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

نسخه نویسی الکترونیک باید در بخش خصوصی اجرایی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.