نماینده وزارت امور خارجه آمریکا در امور سوریه یافته‌های تیم تحقیقاتی سازمان ملل درخصوص جرایم جنگی ائتلاف آمریکایی را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ‌ای پی تی ان، جیمز جفری (James Jeffrey) نماینده وزارت امور خارجه آمریکا در امور سوریه یافته‌های تیم تحقیقاتی سازمان ملل درخصوص جرایم جنگی ائتلاف آمریکایی را رد کرد.

جفری در ژنو گفت: ما در عملیات نظامی خود بسیار مواظب هستیم و با دقت عمل می‌کنیم. ما یافته‌های یک نهاد ویژه را قبول نداریم.

وی در رابطه با مذاکره برای پایان دادن به جنگ در سوریه گفت: ما دیدار‌های خوبی با دیگر اعضای گروه درباره سوریه داشته ایم. ما مذاکرات سازنده‌ای با آقای پدرسن، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه درباره اوضاع این کشور و راه پیش رو بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت داشته ایم. به هر حال ما از ادامه حملات خشونت بار و قتل عام غیرنظامیان در ادلب نگرانیم. این موضوع باید متوقف شود. هیچ راه حل نظامی برای این منازعه وجود ندارد و کشور من هر اقدامی را برای اینکه راه حلی نظامی وجود نداشته باشد انجام می‌دهد.

گیر پدرسون (Geir Pedersen) نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه هم گفت: ما بر روی وضعیت موجود در ادلب تمرکز کرده ایم. من درباره وضعیت غیرنظامیان در ادلب و همچنین تاثیر آن بر فرآیند سیاسی موجود و به طور ویژه ایجاد کمیته قانون اساسی نگرانم. من مطمئنم که ما می‌توانیم به جلو حرکت کنیم و امیدوارم که اخباری شفاف و مثبت در آینده نزدیک بشنویم.

گفتنی است بازرسان سازمان ملل متحد اعلام کردند حملات هوایی نیرو‌های ائتلاف تحت امر آمریکا در سوریه غیرنظامیان بی‌شماری را کشته یا مجروح کرده است که این نشان می‌دهد تدابیر احتیاطی نادیده گرفته شده و احتمالا جرایم جنگی رخ داده است. طبق گزارش سازمان ملل متحد، عملیات طوفان الجزیره این ائتلاف تعداد بالایی تلفات غیرنظامی داشته است که شامل یک سری حملات در سوم ژانویه در الشعفة، جنوب هجین می‌شود که جان ۱۶ غیرنظامی از جمله ۱۲ کودک را گرفت.

کمیسیون مذکور به این نتیجه رسید که شواهد قابل قبولی وجود دارد که تایید کند نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی حملاتشان را علیه یک هدف نظامی خاص هدایت نکردند یا از انجام آن با ملاحظات کافی ناکام ماندند. اجرای حملات کورکورانه که منجر به مرگ یا زخمی شدن غیرنظامی شود به مثابه جرایم جنگی است، در صورتی که چنین حملات بی‌مهابا و بدون ملاحظه انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار