محسن مسعودیان رادگفت: نذرواره ۷۲ خوان احسان حسینی در هشت شهرستان استان سمنان اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محسن مسعودیان راد مدیرکل کمیته امداد استان سمنان ضمن بیان اینکه نذرواره ۷۲ خوان احسان حسینی در هشت شهرستان استان سمنان اجرا شد، گفت: اجرای این طرح از پنج سال گذشته در امیرآباد دامغان با ایده ابراهیم امیرآبادیان خیر نیکوکار شکل گرفت و امروز به بُعد ملی تبدیل‌شده است.

او ضمن بیان اینکه این طرح در ۲۱ شهر برگزار شد، افزود: در سال ۹۸ باهدف فراگیر شدن این طرح تعداد یک هزار و ۵۱۲ دیگ بااعتبار ۹۰۰ میلیون تومان خریداری شد که این خیر امیرآبادی به هر شهر اجراکننده طرح مبلغ ۲۰ میلیون تومان پرداخت کرده است و بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه هر شهر ظرف مدت دوسال فرصت دارد تا با بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و مردم این طرح را اجرا کند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان ضمن بیان اینکه طی تفاهم‌نامه با آستان قدس این نهاد پشتیبان طرح‌شده است، ابراز داشت: دورنمای طرح نذرواره حسینی پخت ۷۲ دیگ غذای نذری در ۷۲ شهر است و  این طرح در کشور‌های شیعه مانند سوریه، لبنان و عراق فراگیر شود.

مسعودیان راد در ادامه تصریح کرد: طرح احسان حسینی طی پنج سال گذشته از سال ۹۳ توسط خیر ابراهیم امیرآبادیان باهدف جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای تهیه جیره خشک در قالب مواد غذایی باهدف توزیع بین نیازمندان در امیرآباد شهرستان دامغان آغاز شد که اجرای این طرح به‌تمامی مراکز کمیته امداد کشور ابلاغ‌شده است.

او افزود: ازآنجاکه طی ایام محرم در تمام تکایا و هیئت‌ها غذا به مقدار زیادی پخت می‌شود که در برخی موارد با اسراف مواجه هستیم، در این طرح اجناس و اقلام خوراکی در قالب جیره خشک مانند برنج، روغن توسط خیران و کمیته امداد جمع‌آوری و بعد از ایام محرم به واسطه کمیته امداد با خودرو‌های باری در قالب کاروان احسان حسینی بین نیازمندان توزیع می‌شود.

انتهای پیام / م

طرح نذرواره حسینی پخت ۷۲ دیگ غذای نذری در ۷۲ شهر است

برچسب ها: تغذیه ، محرم 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.