مدیر کل انتقال خون مازندران گفت: ۵ هزار و ۸۰۰ داوطلب اهدای خون دهه اول ماه محرم به مراکز انتقال خون و تیم‌های سیار در مازندران مراجعه کردند.

پوریانی مدیرکل انتقال خون مازندران در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: از آغاز ماه محرم تا پایان عاشورای حسینی ۵ هزارو ۸۸۳ داوطلب اهدای خون به مراکز انتقال خون و تیم‌های سیار مراجعه کردند که از این تعداد ۴ هزارو ۶۴۴ اهداکننده موفق به اهدای خون شدند.

او افزود: از مجموع خون‌های اهدایی ۳ هزار و ۱۰۸ نفر اهداکننده مستمر خون، یک هزار و ۳۷۹ نفر اهداکننده باسابقه و بقیه نیز برای اولین بار اقدام به اهدای خون کردند.

مدیرکل انتقال خون مازندران به اجرای طرح نذر خون در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: طرح نذر خون همزمان با سراسر کشور در مازندران نیز از ابتدای ماه محرم آغاز شد و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

پوریانی افزود: داوطلبین می‌توانند با مراجعه به مراکز انتقال خون استان در این طرح شرکت و اقدام به اهدای خون کنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خون همیشگی بوده و مختص به زمان خاصی نیست و همچنین مدت زمان برخی فرآورده‌های خون محدود است، گفت: داوطلبان واجد الشرایط، اهدای خون خود را به زمان‌های خاصی مثل تاسوعا و عاشورا موکول نکنند و در طول سال نسبت به اهدی خون، پلاکت و پلاسما مبادرت کنند.

پوریانی از مازندران به عنوان یکی از استان‌های پر مصرف خون و فرآورده‌های خون در کشور یاد کرد و افزود: مازندران به لحاظ دارابودن بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص، داشتن ۶ مرکز جراحی قلب باز، گردشگر پذیر بودن، حوادث و تصادفات جاده‌ای بیشترین میزان مصرف خون را به خود اختصاص داد.

او از شهروندان واجدالشرایط اهدای خون در مازندران خواست با مراجعه به مراکز اهدای خون استان انتقال خون مازندران را در تامین و حفظ ذخایر خون مورد نیاز بیماران همراهی و حمایت کنند و حیات دوباره‌ای به بیماران بخشند.
 
انتهای پیام/ س

آخرین آمار اهدای خون مازندرانی‌ها در ماه محرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.