مدیرکل بنیاد شهید استان همدان گفت: تاکنون پیکرهای پاک ۴۴۰ شهید استان پیدا نشده است.

وجود ۴۴۰ شهید مفقودالاثر در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ناصر عارف، مدیرکل بنیاد شهید استان همدان پیش از ظهر امروز در مراسم ادای احترام به مقام شهید آیت الله مدنی در همدان ، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان گفت : یکی از ویژگی‌های علما و اندیشمندان  بیدارگری و احیای دین است .

او عدالت‌خواهی، استکبارستیزی و ظلم ستیزی را از دیگر ویژگی‌های علما عنوان کرد و افزود: شهید آیت الله مدنی در استان همدان منشا خیر و برکت بود و در بیدارگری و هدایت مردم نقشی برجسته داشت.

مدیرکل بنیاد شهید استان همدان گفت: آیت الله مدنی در قلوب مردم همدان جای دارد و هر سال در سالگرد شهادتش برنامه‌ای از سوی مردم  همدان برگزار می‌شود تا سیره این شهید در جامعه ساری و جاری شود.

عارف با بیان اینکه امروز روز بزرگداشت اسرا و مفقودین نیز نامگذاری شده است، گفت: در استان همدان ۴۴۰ شهید مفقودالاثر وجود دارد که بسیاری از مادران این شهدا در آرزوی دیدن جگر گوشه خود ماندند و پدرانشان نیز در فراق آنان نور دیده را از دست دادند.

او بر  تجلیل و تکریم خانواده شهدای مفقود الاثر تاکید کرد.

مدیرکل بنیاد شهید استان همدان همچنین با تجلیل از فداکاری هایو مقاومت  اسرای جنگ تحمیلی در اردوگاه های رژیم بعث عراق ادامه داد: اسرای جنگ تحمیلی ایران با پاسداری از ارزش های انقلاب  در دوره اسارت، سفیران انقلاب اسلامی ایران در چنگال رژیم بعثی بودند.

عارف در ادامه به واقعه عاشورا هم اشاره کرد و افزود: اگر در واقعه کربلا حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) نبودند، واقعیت و حادثه کربلا در همان زمان و مکان باقی می ماند ، اما این افراد چهره کریه یزید و یزیدیان را رسوا کردند و واقعه و نهضت عاشورا به عالم شناسانده شد.

انتهای پیام/ب

اسرای جنگ تحمیلی سفیران انقلاب اسلامی بودند

برچسب ها: شهدا ، بنیاد شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.