مدیر کل انتقال خون فارس از کاهش چشمگیر ذخایر خونی در استان خبر داد و گفت: عزاداران حسینی اهدای خون را فقط به روز عاشورا محدود نکنند.

مسعود ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با بیان اینکه هم اکنون ذخایر خونی موجود در استان فارس به شدت کاهش یافته است، از مردم نیک اندیش خواست تا اهدای خون را فقط به روز عاشورا محدود نکنند و با حضور در پایگاه‌ های اهدای خون به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

او با یادآوری اینکه نیاز به خون نیاز همیشگی است، تاکید کرد: ذخایر خونی به ویژه گروه‌ های خونی A و O در استان و شهرستان‌ ها کاهش یافته و در وضعیت بحرانی است.

ترابی از استقرار واحد‌ های سیار خون‌گیری در مجاور حرم‌ های مطهر احمدابن موسی شاهچراغ (ع) و سیدعلاءالدین حسین(ع) خبر داد و گفت: استان فارس به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور شناخته شده است و استان‌های همجوار برای دریافت خدمات درمانی به شیراز مراجعه می‌ کنند و به همین دلیل بیشتر خدمات درمانی بیماران در بیمارستان‌ ها انجام می‌ شود و مراکز درمانی نیازمند به فرآورده‌ های خونی هستند.

مدیر کل انتقال خون فارس  بر داشتن اصل کارت ملی به هنگام مراجعه برای اهدای خون تاکید کرد و گفت: پایگاه انتقال خون قصردشت شیراز، واقع در منطقه آسیاب قوامی همه روزه در دو نوبت آماده خون گیری از داوطلبان است.

او بیان کرد: پایگاه انتقال خون در میدان نمازی (جنب درمانگاه امام رضا) همه روز‌های هفته از ۸ صبح تا ۲۰ شب به خون گیری می‌پردازد.

مدیرکل انتقال خون فارس تصریح کرد: پایگاه خون گیری میدان ولیعصر واقع در بوستان ولیعصر در شرق شیراز صبح‌ها از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه آماده خون گیری از همشهریان است.

استان فارس بعد از تهران رتبه نخست اهدای خون در ایران را به خود اختصاص داده است.

هم اکنون ۱۰ پایگاه انتقال خون در فارس فعال است که ۳ پایگاه در شیراز و ۷ پایگاه در شهرستان‌های لارستان، جهرم، فسا، آباده، مرودشت، کازرون و داراب قرار دارند.
انتهای پیام/م

وضعیت بحرانی خون در فارس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.