معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: تا پایان شهریور همه ۱۹ کشتارگاه صنعتی طیور استان اصفهان رتبه بندی خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،محمد کشتکار معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح ملی ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ گفت:در این راستا تا پایان شهریور همه ۱۹ کشتارگاه صنعتی طیور استان رتبه بندی خواهد شد.

محمد کشتکار افزود:با توجه به بازرسی‌های صورت گرفته رتبه بندی این واحد‌ها به صورت یک کشتارگاه در درجه +A, شش واحد در درجه A وبقیه در حوزه B است.

وی با بیان اینکه با توجه به این رتبه بندی از اول مهر، مرغ تولیدی در سه درجه کیفیت +A,A و B توزیع می‌شوداضافه کرد:مرغ گرید +A به وزن یک کیلو و ۳۰۰ تا دو کیلو گرم (مرغ سایز) ,سالم، مشابه مرغ سبز (بدون آنتی بیوتیک) ,بدون هیچ آلودگی میکروبی و از هیچ دارویی در هنگام پرورش آن استفاده نشده است.

کشتکار ادامه داد: مرغ گرید A هم همان مرغ سایز، ولی باقیمانده میکروبی و ودارویی در آن در حداقل‌های مجاز است و مرغ گرید B هم از نظر بهداشت و سلامت مصرفش مجاز، اما باقیمانده میکروبی و دارویی دارد و سایز نیست.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان افزود: مرغ سایز طعم و ارزش غذایی بالا و چربی کمتری دارد و باقیمانده دارویی بسیار کم (حد مجاز) دارد.

کشتکار اضافه کرد:درست است که مرغ‌های تولید شده بر اساس کیفیت و نوع تولید، حائز رتبه می‌شونداما همه رتبه‌های مرغ قابل مصرف است، اما کیفیت ماندگاری، تولید و خوراک و ... رتبه آن‌ها را تعیین می‌کند که قابل تغییر است و واحد تولیدی می‌تواند با ارتقاء امکانات و شرایط بهداشتی رتبه خود را افزایش دهند.

انتهای پیام/م

 

اجرای طرح ملی ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.