مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: ۴۲ اکیپ ثابت و ۶۶ اکیپ سیاراقدامات نظارتی و بهداشتی دامپزشکی در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی را انجام می‌دهند.

رضوانی مدیر کل دامپزشکی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: با توجه به در پیش بودن ایام تاسوعا و عاشورا، دامپزشکی مازندران به منظور تامین گوشت سالم و بهداشتی برای عزاداران حسینی اقدام به تشکیل اکیپ‌های نظارتی و تشدید اقدامات نظارت بهداشتی دامپزشکی کرده است.

او با بیان اینکه ماموران دامپزشکی مازندران اقدامات نظارتی بهداشتی دامپزشکی را در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی را انجام می‌دهند، افزود: ۵۰ نفر دامپزشک، ۸۸ نفر بازرس گوشت و ۲۰ نفر ناظر شرعی در این مدت فعال هستند.

رضوانی با اشاره به ذبح دام‌های نذری در تکایا، حسینیه‌ها و هیات‌های مذهبی گفت: به منظور تامین سلامت و تایید حلیت لاشه‌های دام ذبح شده در ایام محرم، کارشناسان بهداشتی و روحانیون ناظر شرعی دامپزشکی مازندران با تشکیل اکیپ‌های سیار بازرسی، بر انجام این سنت حسنه نظارت بهداشتی دارند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه اکیپ‌های ثابت و سیار نظارت‌های مستمر قبل از ذبح، هنگام ذبح و پس از ذبح انجام می‌دهند، افزود: بازرسان به صورت سیار با خودرو‌های دارای پلاکارد و به صورت رایگان نظارت می‌کنند.

رضوانی گفت: سامانه ۱۵۱۲ و شماره تلفن ۳۳۳۴۲۳۹۱ برای پاسخگویی اطلاع رسانی و پاسخگویی به شکایت مردم فعال است.
انتهای پیام/ س
 

آمادگی ۱۰۸ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی مازندران در روز‌های تاسوعا و عاشورا

برچسب ها: دامپزشکی ، محرم98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.