مهدی صمیمیان گفت: ۶۸۵ کیلومتر از جاده‌های روستایی استان خاکی و برای تردد وسایل‌نقلیه نامناسب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان گفت: ۲ هزار و ۱۲۸ کیلومتر راه روستایی در استان سمنان وجود دارد که از این میزان یک‌هزار و ۲۵۰ کیلومتر آسفالت و ۱۹۰ کیلومتر راه شوسه است.

او افزود: براساس آمار ۴۰ درصد راه‌های روستایی سمنان آسفالت نیست که این معضل، مشکلات زیرساختی قابل توجهی را برای روستا‌های استان به همراه دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان ادامه داد: از مجموع یک‌هزار و ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت استان به طور تقریبی ۵۰ درصد نیازمند بازسازی است.

صمیمیان اضافه کرد: اجرای طرح ابرار و بازسازی و مرمت راه‌های روستا‌های بالای ۵۰ خانوار کشور از رویکرد‌های اصولی وزارت راه وشهرسازی برای بهبود کیفیت جاده‌های روستایی است.

او تصریح کرد: نبود تابلو‌های علایم راهنمایی و رانندگی و خط کشی نشدن جاده‌ها به خصوص در راه روستا‌های هدف گردشگری احتمال سوانح رانندگی در محور‌های کوهستانی استان را افزایش می‌دهد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان گفت: در بودجه ۹۸ اعتبار‌های خوبی برای بهسازی و مرمت راه‌های روستایی تعریف شده است که با تخصیص آن می‌توان برای توسعه این مناطق اقدام کرد.

۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار تن در بیش از ۲۸۰ روستای استان سمنان زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ح

۶۸۵ کیلومتر از جاده‌های روستایی سمنان خاکی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.