سفیر ایران در کویت گفت: به ساکنان کویت که اصالت ایرانی دارند تابعیت کشورمان داده خواهد شد.

آمادگی ایران برای دادن تابعیت به افراد اصالتاً ایرانی در کویتبه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌محمد ایرانی سفیر کشورمان در کویت در گفت و گویی اعلام کرد که ایران آماده است به افراد موسوم به «بدون» که مجوز اقامت در کویت ندارند، اما اصالتاً ایرانی هستند، تابعیت بدهد.

ایرانی در مصاحبه با روزنامه کویتی «الرأی» توضیح داد: «ایران از فرزندان خود دست نمی‌کشد و اگر هر یک از "بدون‌ها" بتواند داشتن ریشه ایرانی خود را ثابت کند ما از آن استقبال کرده و به جزئیات دیگر پرونده او رسیدگی می‌کنیم و پس از آن او  می‌تواند تابعیت جمهوری اسلامی را دریافت کند.

و شرط اقامت در ایران نیز معیار ما نیست و این فرد می‌تواند با داشتن تابعیت ایرانی به زندگی خود در کویت ادامه دهد». او در عین حال یادآوری کرد که «جمهوری اسلامی تابعیت خود را به کسی که شایسته‌اش نباشد، نمی‌دهد».

سفیر ایران در کویت همچنین گفت که ایران از سرمایه‌گذاران کویتی استقبال می‌کند و تسهیلات لازم را به آن‌ها اعطا می‌کند همچنانکه چندین پروژه سرمایه‌گذاری کویت در اصفهان و مشهد و ... است که ما پیش‌بینی می‌کنیم موفقیت زیادی کسب کند.

او خاطرنشان کرد : به ازای سرمایه‌گذاری یک فرد به مبلغ ۲۵۰ هزار دلار در ایران یا سپرده‌گذاری این مبلغ در بانک‌های ایرانی، او به مدت پنج سال اقامت مجانی دریافت می کند و علاوه بر آن روادید سالانه چند سفره، به آسانی برای اتباع کویتی صادر می‌شود.

ایرانی در پاسخ به این سوال که آیا افرادی که به ایران سفر می‌کنند در صورتیکه گذرنامه‌های آن‌ها ممهور به مهر ایران باشد با مشکل در دریافت روادید آمریکایی و اروپایی مواجه نمی‌شوند، گفت: «مگر هر کس به ایران سفر می‌کند، تروریست است؟».

وی افزود: «در حال حاضر مسئولان ایرانی گذرنامه‌ها را مهر نمی‌زنند بلکه سعی شده است ورود اتباع خارجی به ایران به صورت الکترونیکی ثبت شود و به گردشگران نیز کارت خارجی مهر شده داده می‌شود».

انتهای پیام/

برچسب ها: کویت ، وزارت خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
منظورش از آمادگي چيه دولت وظيفه داره به همه ايرانيا شناسنامه بده چه اينجا باشن چه اونور دنيا
آخرین اخبار