مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به تدوین برنامه‌های فرهنگی، گفت: توانمندسازی و توان بخشی مهم‌ترین رویکرد فعالیت‌های بهزیستی استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، فاطمه زهرا توکلی مدیرکل بهزیستی لرستان اظهارداشت: برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و آموزشی توسط بهزیستی استان به جامعه هدف ارائه می‌شود.

وی زنان سرپرست خانوار، سالمندان و معلولین را جامعه هدف بهزیستی دانست و گفت: مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های سازمان بهزیستی در استان ارائه خدمات توانمند سازی و توان بخشی است.

وی ایجاد اشتغال و توانمند سازی را از دغدغه‌های اصلی بهزیستی استان دانست و افزود: در راستای توانمند سازی با همکاری مراکز توانبخشی آموزش‌های پیش حرفه‌ای به جامعه هدف ارائه می‌شود.

توکلی بیان کرد: پس از ارائه آموزش به جامعه هدف در قالب تسهیلات خود اشتغالی در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان بهزیستی اقدام می‌شود.

وی اشتغال پایدار را دغدغه مهم جامعه و بستر شکوفایی اقتصادی دانست و افزود: تلاش می‌شود با نظارت بر طرح اشتغالزایی مددجویان، این افراد در محدوده توانمندی‌های خود به استقلال مالی برسند.

توکلی با اشاره به نگاه اشتغال دولتی در جامعه، افزود: جهت ترغیت جامعه هدف بهزیستی در عرصه اشتغال تلاش شده است با همکاری اساتید دانشگاه‌ها فضا‌های کسب‌وکار جدید به مددجویان معرفی شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان، افزود: در سایه فعالیت‌های مراکز توانبخشی و ارائه آموزش‌های پیش حرفه‌ای به معلولان ذهنی استان، امروز خیلی از افراد دارای معلولیت ذهنی استان به توانمندی رسیده اند.

وی بیان کرد: در راستای ایجاد اشتغال برای معلولان همچنین از ظرفیت خیرین بویژه در بحث نرم‌افزاری بهره گرفته می‌شود.

انتهای پیام/م

توانمند سازی جامعه هدف رویکرد فعالیت‌های بهزیستی لرستان است

برچسب ها: بهزیستی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.