بازیکن سابق تیم فوتبال بارسلونا در سن ۳۸ سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ساموئل اتوئو بازیکن سابق تیم فوتبال بارسلونا و تیم ملی کامرون که در طول دوران بازیگری خود ۴ بار به عنوان بهترین بازیکن سال آفریقا انتخاب شده بود، سرانجام در سن ۳۸ سالگی و پس از ۲۲ سال فعالیت حرفه‌ای در فوتبال، کفش هایش را آویخت.

اتوئو برای چند سال در بالاترین سطح باشگاهی بازی کرد و قهرمانی در لالیگا، سری آ، لیگ قهرمانان اروپا، جام باشگاه‌های جهان و جام حذفی به همراه تیم‌های بارسلونا و اینتر میلان از جمله افتخارات مهاجم کامرونی است.   علاوه بر این اتوئو نقش بسزایی در راه یافتن تیم ملی کشورش به ۴ دوره جام جهانی داشت و به خاطر افتخارات فردی و تیمی فراوانی که در طول دوران بازیگری اش به دست آورد، به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال آفریقا شناخته می‌شود.


بیشتر بخوانید: رکوردشکنی آفریقایی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا


اتوئو دوران نوجوانی خود را در آکادمی فوتبال کاجی گذراند و پس از آن به رئال مادرید منتقل شد، اما در سانتایگو برنابئو فرصت چندانی برای بازی پیدا نکرد و تا اتمام قراردادش با این تیم، به صورت قرضی در تیم‌های  لگانس، اسپانیول و مایورکا بازی کرد.

نمایش‌های خوب اتوئو در مایورکا باعث شد تا در سال ۲۰۰۴ بارسلونا برای جذب این بازیکن پا پیش بگذارد. اتوئو در نیوکمپ دوران خوبی را سپری کرد و موفق شد به همراه آبی اناری پوشان ۲ قهرمانی لیگ قهرمانان، ۴ قهرمانی لالیگا، ۱ قهرمانی سوپرجام و ۱ قهرمانی جام حذفی را به دست بیاورد. او همچنین رکورد پرافتخارترین بازیکن آفریقایی تاریخ لالیگا را به نام خود ثبت کرد.


بیشتر بخوانید: اتوئو در لیگ برتر فوتبال قطر


پس از کسب قهرمانی‌های متعدد در بارسلونا، اتوئو تصمیم گرفت در اینتر میلان و تحت هدایت خوزه مورینیو چالش جدیدی را آغاز کند. اسطوره فوتبال کامرون در اینتر سومین قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را در کنار قهرمانی سری آ، جام حذفی و جام باشگاه‌های جهان به کارنامه خود اضافه کرد.

پس از سال ۲۰۱۱ و جدایی او از اینتر میلان روند افولی اتوئو آغاز شد و او نتوانست به همراه تیم‌های بعدی خود یعنی آنژی ماخاچ قلعه، چلسی، اورتون، سمپدوریا، آنتالیا اسپور و قونیه اسپور به توفیقی برسد.


بیشتر بخوانید: قطع همکاری اتوئو با قونیه اسپور


انتهای پیام/

ساموئل اتوئو کفش هایش را آویخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار