نژاد بهرام گفت: برای کاهش حجم ترافیک در روز‌های ابتدایی شروع به کار مدارس کارگاه‌های عمرانی پروژه زیر گذر گیشا برچیده می‌شود.

زهرا نژادبهرام رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت فرآیند احداث پل گیشا، گفت: خوشبختانه سرعت احداث پروژه مناسب است و بخشی از تونل که قرار بود به شکل روگذر مانند تونل آرش-اسفندیار احداث شود، به طور همزمان با خاکبرداری‌های زیرگذر در حال انجام است.

او افزود: تبدیل بخشی از پل گیشا به روگذر موجب شده است که میزان حفاری‌ برای زیرگذر کاهش یابد و در نهایت سرعت کار تکمیل پروژه پل گیشا افزایش پیدا کند.

رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به ۲ نکته مهم در احداث زیرگذر گیشا، گفت: نکته‌ای که در بازدید از زیرگذر گیشا مطرح شد این بود که آیا می‌توان همزمان با حفاری‌های زیرگذر آن بخشی از پل که باید به عنوان مسیر سبز زندگی احداث و مورد بهره‌برداری قرار گیرد را جای‌گذاری کرد یا خیر که قرار شد مدیران فنی پروژه با تشکیل کارگروهی جوانب این پیشنهاد را بررسی و نتایج آن را اعلام کنند.

نژادبهرام تصریح کرد: حال به این علت که قرار است تنها بخشی از پل گیشا دوباره بازگردانده شود و به این دلیل که وزن کمتری دارد، برای جلوگیری از هدر رفت زمان می‌توان به صورت همزمان احداث پل سبز زندگی و حفاری زیرگذر گیشا را عملیاتی کرد.

او با اشاره به اهمیت نصب تابلوی روزشمار پروژه، گفت: برای آن که بتوانیم شهروندان را در جریان مراحل احداث پروژه قرار دهیم، لازم است تابلوی روزشمار زیرگذر گیشا در محل پروژه نصب شود و این پیشنهاد نیز مطرح شده است.


بیشتر بخوانید: سطح روی زمین تونل گیشا تا آخر شهریور بهره برداری می‌شود 


رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به نزدیک بودن فصل مدارس، تصریح کرد: تأکید بر آن است که تا هفته آینده بخشی از موانع موجود در سطح خیابان و کارگاه‌های عمرانی  احداث شده پروژه گیشا جمع‌آوری شوند تا برای شهروندان مشکل ترافیکی در زمان شروع مدارس ایجاد نشود.

او با اشاره به بتن ریزی بزرگراه چمران گفت: بزرگراه چمران تا پایان هفته جاری به حالت اصلی خود بازگردانده می‌شود.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت فرآیند احداث پل گیشا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار