دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در حال رایزنی با شورای عالی انقلاب فرهنگی برای آموزش کتاب‌های درسی به زبان مادری هستیم.

آموزش کتاب‌های درسی به زبان مادریدر مدارس به کجا رسید؟مهدی نوید ادهم، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تدریس کتاب‌های درسی زبان مادری یا زبان‌های غیر از فارسی در مدارس همانند اظهارات اخیر مدیرکل آذربایجان شرقی مبنی بر تدریس فارسی به زبان مادری در مدارس اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۵ قانون اساسی آموزش کتاب‌های درسی باید بر اساس زبان رسمی کشور باشد و نمی‌توان آموزش‌ها را به زبان اقوام دیگر ارائه داد.

او ادامه داد: بنابر همان قانون می‌توان گفت که امکان آموزش به زبان مادری در ساعات فوق برنامه وجود دارد، اما چگونگی اجرای کار نیازمند سیاست گذاری کلان است.

بیشتر بخوانید: پاسخ به سوالات دانش‌آموزی شما
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان اصلی‌ترین نهاد سیاست گذار عرصه فرهنگی باید برای استفاده از زبان‌های مادری در کتاب درسی تصمیم گیری کنند.

نوید ادهم تصریح کرد: باید مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش را به انقلاب فرهنگی ارجاع دهیم تا در دستور کار این شورا قرار گیرد.

او بیان کرد: اکنون مذاکراتی در این مورد با شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتیم، اما هنوز به مرحله بررسی نهایی نرسیده است. هرچند این موضوع مدت‌هاست که مطرح شده است.

انتهای پیام/

ماجرای آموزش به زبان مادری در مدارس کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار