سازگار نژاد گفت: آموزش‌های مهارتی در کشور به شدت مبتنی بر حمایت دولت است.

تغییر رویکرد اشتغال‌زایی در دنیا / آموزش‌های مهارتی در کشور دولتی استبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد امین سازگار نژاد، مشاور عالی وزیر کار در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره توجه به مهارت‌آموزی و اهمیت این موضوع اظهار کرد: اکنون موضوع اشتغال تحت تأثیر فناوری‌های جدید تغییر کرده است و انتقال مهارت به نیروی انسانی با پیچیدگی‌هایی همراه است؛ بنابراین مسابقات جهانی مهارت فرصتی مناسب بوده تا به تقویت مهارت‌های اشتغال‌زایی بپردازد.

او با اشاره به اینکه در "مسابقات جهانی مهارت" تعداد شرکت‌کنندگان ایرانی کم بوده است، بیان کرد: در آموزش‌های مهارتی با چالش‌هایی مواجه هستیم و نوع آموزش‌ها به شدت دولتی است که باید برای رفع این مشکل بخش خصوصی با همکاری بخش دولتی وارد عمل شود.

مشاور عالی وزیر کار تصریح کرد: پل ارتباطی میان آموزش، صنعت و بازار باید مستحکم باشد و در این زمینه مسابقات جهان مهارت نقش مؤثر ایفا می‌کند.

سازگار نژاد ادامه داد: رشد اقتصادی کشورها در گرو آموزش‌های مهارتی است و باید مهارت را مبتنی بر صنایع پشتیبان مورد توجه قرار داد؛ اگر مالکیت معنوی در زمینه مهارت‌آموزی قوی‌تر شود، توسعه آن روند بهتری پیدا می‌کند.

او در پایان گفت: در زمینه مهارت‌آموزی فاصله زیادی با دنیا داریم اما در همین شرایط هم استعداد‌های خوبی وجود دارد که با جامعه دولتی و کم بودجه در زمینه مهارتی مواجه هستیم که باید با همکاری بخش خصوصی این نواقص را رفع کنیم.

انتهای پیام /

مسابقات جهانی مهارت فرصتی مناسب برای تقویت مهارت‌های اشتغال‌زایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار