مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان از پایان عملیات تعمیر بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی سیل زده در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسعود انصاریان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با بیان اینکه در سیل فروردین ماه ۱۶ هزار و ۳۳۲ واحد مسکونی آسیب دیدند، گفت: با مشارکت خوب مردم، بازسازی واحد‌های خسارت دیده خوزستان تا پایان شهریور امسال به پایان می‌رسد.

او افزود: تاکنون عملیات تعمیر ۱۲ هزار و ۴۶۶ واحد مسکونی خسارت دیده در مناطق سیل‌زده شهری و روستایی خوزستان پایان یافته و مردم در خانه‌های خود ساکن شده اند.

انصاریان تعداد واحد‌های احداثی در مناطق سیل زده را ۳ هزار و ۵۲۴ واحد عنوان کرد و اذعان داشت: ساخت و نوسازی ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی سیل زده آغاز شده و پیش بینی می‌شود با کاهش گرمای شدید، عملیات بازسازی واحد‌های احداثی سرعت گیرد.

این مقام مسئول بیان کرد: مرحله دوم تسهیلات برای واحد‌های احداثی مناطق سیل زده به تازگی به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز شده که این نیز در سرعت عمل کار بازسازی موثر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در ادامه اظهار داشت: عملیات اجرایی واحد‌های احداثی در مناطق سیل زده تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و پرونده بازسازی مناطق سیل زده بسته خواهد شد.

براساس مصوبه هیات دولت، به هر خانوار خسارت دیده ناشی از سیلاب، ۵۰ میلیون ریال کمک بدون عوض معیشتی و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی قرض الحسنه پرداخت شود. طبق همین مصوبه، برای بازسازی واحد مسکونی روستایی ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بدون عوض پرداخت می‌شود که این مبلغ در مناطق شهری ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۲۰ میلیون ریال کمک بدون عوض است.

انتهای پیام/گ

پایان تعمیر منازل خسارت دیده از سیل

برچسب ها: مسکن ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.