سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن خوزستان گفت: اغلب زمین‌های با کاربرد مسکونی در حاشیه شهر اهواز در محدوده چاه‌های نفت هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد حسین پناهی فر سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن خوزستان درخصوص واگذار نشدن زمین‌های با کاربرد مسکونی با قیمت مناسب به متقاضیان، گفت: در حال حاضر اغلب زمین‌های با کاربرد مسکونی که در حاشیه شهر اهواز قرار دارند، در محدوده چاه‌های نفت هستند.

وی درخصوص اقدامات اداره کل راه و شهرسازی خوزستان برای کاهش قیمت مسکن، بیان داشت: در احداث مسکن در حد وسع دولت و اعتباراتی که مصوب می‌شود سعی کردیم اقشار کم درآمد و فاقد مسکن، صاحب خانه شوند.

پناهی فر تصریح کرد: در قالب تولید مسکن مهر، زمین به شکل اجاره‌داری ۹۹ ساله به افراد واگذار شده اند، یعنی عملاً برای تولید مسکن نیاز نبود سرمایه اولیه فرد متقاضی صرف خرید زمین شود و دولت با تدوین اجاره‌داری ۹۹ ساله سرمایه شخص به علاوه تسهیلات کم بهره شرایط را برای خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد فراهم کرد.

سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خوزستان به استقبال نکردن مردم از مسکن مهر به دلیل جانمایی شهرک‌ها اظهار داشت: کسانی که در آن زمان در مورد پروژه مسکن مهر تصمیم گیری و سیاست‌های لازم را اتخاذ کردند قطعاً دلایلی برای این کار داشتند؛ اگر پروژه مسکن مهر در اهواز جواب نداده است، اما در جا‌های دیگر مکان نمایی مناسب و مثبت بوده است.

محمدحسین پناهی فر در رابطه با واگذار نشدن زمین‌های با کاربرد مسکونی با قیمت مناسب به متقاضیان، گفت: اراضی مسکونی مربوط به سازمان ملی مسکن غالباً در حاشیه شهر اهواز قرار دارند، اما خیلی از اراضی این سازمان مانند مناطق عین دو و منبع آب در سالیان گذشته تصرف شدند.

انتهای پیام/گ

لزوم تخلیه منازل نزدیک به چاه‌های نفت

برچسب ها: مسکن ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.