جشنواره دانش‌آموزی نجوم- طبیعت و کاوشگران آسمان با هدف تقویت روحیه کاوشگری در راستای خودباوری دانش‌آموزان نسبت به توانایی‌هایشان در فارس برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محسن کلاری رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: نخستین جشنواره دانش‌آموزی نجوم کاوشگران آسمان با مشارکت معاونت آموزش متوسطه و سازمان دانش‌آموزی استان و همچنین انجمن ستاره شناسی معلمان ایران و قطب کشوری ستاره شناس (رصدخانه و پژوهشسرای مهر بوشهر)، پژوهش سرا‌های استان فارس برگزار شد.

او افزود: این جشنواره در قالب کمپینگ و در دو بخش رقابتی و آموزشی برگزار شد، که در بخش رقابتی گروه‌های شرکت‌کننده در روز جشنواره در سه بخش آزمون تئوری، شفاهی و عملی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

کلاری ادامه داد: این جشنواره می‌کوشد تا در بستری علمی و با بهره‌گیری از آسمان و طبیعت؛ همکاری، کارگروهی، احترام به دیگران، مسولیت‌پذیری، کار علمی، تحقیق و پژوهش را به دانش‌آموزان آموزش دهد.

او تصریح کرد: در بخش آموزشی، گروه‌ها پس از استقرار در کمپ، بخش‌های مختلف آموزشی را سپری کردند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس ادامه داد: این جشنواره با حضور بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر از دوره‌ی دوم ابتدایی تا متوسطه دوم از سراسر فارس در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید دستغیب شیراز برگزار شد.
انتهای پیام/م

برپایی جشنواره دانش‌آموزی نجوم در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.