موهبتی گفت: کارکرد ناصر خسرو به دلیل نظارت‌های بیمه‌ای کاهش یافته است.

توزیع اعتبار ۱۲ میلیارد ریالی به ارائه دهندگان خدمت/ ابلاغ دستور العمل بیمه اجباری افراد جامعهبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، طاهر موهبتی، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت صبح امروز در مراسم نشست خبری که در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: دستور العمل بیمه اجباری به وسیله دولت صادر شده است و تمام افراد فاقد پوشش باید ظرف مدت شش ماه تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

او ادامه داد: در طرح پوشش بیمه اجباری، استحقاق سنجی انجام می‌گیرد و افرادی که از بضاعت مالی برخوردار نیستند بر اساس این طرح از یارانه دولتی برخوردار می‌شوند؛ براین اساس، قانون گذار بر از افراد فاقد پوشش بیمه حمایت می‌کنند.

موهبتی افزود: بر اساس قانون دولت می‌تواند این امکان را برای سرپرست خانوار فراهم کند تا به منظور تحت پوشش قرار گرفتن بیمه، حق بیمه را به صورت اقساط پرداخت کند. این تسهیلات به مدت شش ماه برای افراد فراهم است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: ۸۵ درصد گروه‌ها در صندوق روستایی و بیمه شدگان رایگان قرار دارند؛ همچنین آزمون وسع برای تمام افراد انجام می‌شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۷ میلیون نفر فاقد پوشش بیمه‌ای هستند، گفت: افرادی که از درآمد مناسبی برخوردار هستند خودشان باید حق بیمه را بپردازند و یارانه دولت شامل آن‌ها نمی‌شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: ۳۵ درصد از بار مراجعه ما مربوط به دارو در بیمه سلامت است؛ ۴.۶ درصد از هزینه‌های ما مربوط به تصویربرداری است که ۶۵۶ میلیارد تومان هزینه برای بیمه سلامت در بر داشته است. امروزه سونوگرافی بیشترین مراجعه در بخش تصویربرداری داشته است؛ به دلیل راهنما‌های بالینی میزان بار مراجعه و حتی هزینه‌های سونوگرافی حاملگی کاهش پیدا کرده است.

موهبتی افزود: برای ارائه دهندگان خدمات سلامت، ۱۲ هزار میلیارد ریال پرداخت داشته ایم. با این پرداختی، مطالبات داروخانه‌ها در سال ۹۸ به تیر، مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی و بخش خصوصی سرپایی و بستری به خرداد می‌رسد.
 
موهبتی به بازار غیر رسمی دارو در ناصرخسرو اشاره کرد و افزود: کارکرد ناصر خسرو به دلیل نظارت‌های بیمه‌ای کاهش یافته است اما هنوز داروی قاچاق در این بازار وجود دارد.
 
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در خصوص عملکرد سامانه تی‌تک گفت: ما سامانه‌ای با عنوان تی تک داریم، هرچند سامانه تی تک اشکالاتی داشت، اما باید توجه کنیم که مشکلات سامانه‌ها در طول زمان بالغ می‌شوند.

او تاکید کرد: در حال حاضر۴۹۰ قلم داروی گران قیمت توسط این سامانه رصد می‌شود. یعنی دارو از زمانی که وارد بازار شده ، به انبار می‌رود و در نهایت به بازار می‌آید، قابل رهگیری است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار