مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : بیش از ۷۵ درصد از مساحت کشور و استان را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : بیش از ۷۵ درصد از مساحت کشور و استان را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد، منابعی که بزرگترین سرمایه ملی کشور محسوب میشود که همت جمعی را برای حفاظت، احیاء و توسعه طلب میکند.

او گفت : برای رسیدن به این اجماع ما راهی جز مردمی کردن منابع طبیعی نداریم و این در ید توانای شما اعم از رسانه ملی و رسانه‌های نوشتاری است در حقیقت این بایستی رسالت قشر تلاشگر رسانه باشد.

او از خبرنگاران به عنوان محبوبان جامعه یاد کرد و گفت: شما در هر حوزه‌ای کار میکنید محبوب هستید بالاخص اگر در حوزه منابع طبیعی کار کنید جرا که بستر حیات تمامی موجودات زنده و توسعه پایدار کشور است.

کولانی با اشاره به این که خبرنگاران مهم‌ترین جایگاه و نقش را در اثر گذاری دارند گفت: بایستی به یاری منابع طبیعی بشتابید با این حقیقت که اگر انسان‌ها در انبوهی از ثروت، برج‌ها و خودرو‌های آنچنانی غرق شوند باز هم بی نیاز از آب، خاک و گیاه نخواهند بود چرا که تشنگی و گرسنگی متفکران را از فکر کردن و کارگران را از کار کردن می‌اندازد در حقیقت انسان و دیگر موجودات زنده امنیت اکولوژیک خود را از دست می‌دهند.

این مسئول گفت: حرف‌ها، حدیث‌ها، اخبار و اتفاقات در حوزه منابع طبیعی بسیار مهم هستند و شما قلم زنان در این حوزه مهم‌تر، به همین منظور اخیرا در سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور هم تفاهم نامه‌ای با سازمان صدا و سیمای کشور منعقد شده که نمایندگان سازمان جنگل‌ها در برگزاری جشنواره برترین‌های صدا و سیما به عنوان عضوی از هیات داوران حضور داشته و از برنامه سازان در هر حوزه‌ای که در راستای ترویج فرهنگ منابع طبیعی باشد تقدیر و حمایت نمایند و ما نیز در منابع طبیعی و آبخیزداری استان این موضوع را به فال نیک گرفته و آمادگی کامل خود را جهت هر گونه همکاری را اعلام می‌نماییم .

 

 

انتهای پیام/د

بیش از ۷۵ درصد از مساحت کشور و استان را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.