باشکوه‏‌ترین محفل شیرخوارگان حسینی جهان اسلام در نخستین جمعه ماه محرم مصادف با ۱۵شهریور در حرم رضوی برگزار می‌شود.

برگزاری باشکوه‏‌ترین محفل شیرخوارگان حسینی در حرم رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام شریعتی نژاد معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با تشریح این خبر، گفت: بزرگترین مراسم شیرخوارگان حسینی در صحن جامع رضوی حرم مطهر با سخنرانی حجت الاسلام حجتی و مداحی امیر کرمانشاهی برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: برای این مراسم در حدود ۳۵ هزار لباس شیرخواره تهیه شده است که به خانواده‌هایی که با نوزاد شیرخوار برای شرکت در این مراسم وارد حرم مطهر می‌شوند، اهدا می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به فعالیت شبانه روزی خادمان و خادمیاران در کارگاه دوخت لباس گفت: این کارگاه نه تنها برای شیرخوارگان حاضر در صحن جامع رضوی لباس تهیه می‌کند، بلکه برای مراسم شیرخوارگان کشور‌های دیگر نیز دوخت لباس انجام می‌دهد.

شریعتی نژاد به تامین هزینه‌های این طرح نیز اشاره کرد و افزود: هزینه دوخت لباس شیره خواره‌های حسینی از محل نذوراتی تامین می‌شود که مردم به کنگره جهانی حضرت علی اصغر (ع) اهدا می‌کنند و آستان قدس رضوی در خصوص اختصاص مکان و ارائه خدمات و استفاده از حضور خادمان حرم و ... همکاری می‌کند.

او درباره گردهمایی نوجوانان در همایش "احلی من العسل" همتصریح کرد: در روز هفتم محرم نیز اجتماع بزرگ نوجوانان با عنوان "احلی من العسل" با سخنرانی حجت الاسلام حلوائیان در صحن جامع رضوی برگزار خواهد شد که در این رابطه با اداره آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و هیات‌های مذهبی برای حضور پرشور در این مراسم هماهنگی‌هایی صورت گرفته است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

برگزاری محفل شیرخوارگان حسینی در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.