وزیر کشور در قزوین گفت: در ۵ ماهه اول امسال نسبت به سال قبل حدود ۳۸ درصد کاهش اعتراضات و تنش‌ها و اعتصابات را داشتیم.

۸۱ درصد استانداران از مجموعه وزارت کشور هستندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم معارفه استاندار جدید قزوین گفت: در دوره های قبل ۸۰ درصد از استانداران از خارج وزارت کشور انتخاب می شدند اما در دوره حاضر ۸۱ درصد استانداران از مجموعه وزارت کشور بودند.

او با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از کشور‌های تأثیر گذار و مهم در معادلات جهانی است، اضافه کرد: بعد از ۴۰ سال در یک ارزیابی اولیه و کلی با همه فراز و فرود‌ها در شرایطی در دنیا قرار داریم که جزو  ۶ کشور اول دنیا هستیم که نشان از توجه دنیا به جهان اسلام است.

وزیر کشور افزود: رهبری و مردم دو عنصر و استوانه نظام جمهوری اسلامی هستند و مردم بر اساس اعتماد به مقام معظم رهبری، نظام را تقویت کرده اند و در عرصه‌های مختلف مشارکت می‌کنند.

رحمانی فضلی اضافه کرد: ۴۰ سال است که مردم دنیا تهدید‌های غرب و رژیم صهیونیستی را از رسانه‌ها می‌شنوند، اما خبر امروز این است که چرا ایران موشک تولید می‌کند و در تحولات منطقه شرکت می‌کند که این‌ها ناشی از قدرت نفوذ جمهوری اسلامی است.

وزیر کشور گفت: با همه هجمه‌های آمریکا و منافقین و دلار‌های کشور‌های مرتجع منطقه علیه ایران اسلامی، قراربود که ۴۰ سالگی را جشن نگیریم، اما کسی که انقلاب را با ابهت و در مسیر خودش هدایت می‌کند رهبری است.

رحمانی فضلی افزود: حادثه‌هایی که در این ۴۰ سال رخ داد اگر در هر کشور دیگری اتفاق می‌افتاد آن را ساقط می‌کرد، اما با هدایت امام و رهبری این اتفاق نیفتاد.

وزیر کشور گفت: دولت مولود اراده همه مردم است، تا قبل از انقلاب اسلامی، ما دولت به معنای واقعی کلمه نداشتیم، تا انقلاب اسلامی هیچ دولت مقبول و مشروعی در ایران نداشتیم به ویژه بعد از انقلاب مشروطیت ، این رابطه استبدادی بود و مردم هیچ حقی نداشتند، درست است که مجلس و دولت شکل می‌گرفت، اما همه این‌ها صوری بود .

او بابیان اینکه مردم ستمدیده منطقه دنبال الگوی جدید می‌گردند و این باور‌های نظام است که می‌تواند الگوی آن‌ها باشد، تاکید کرد: دستگاه اجرایی قوی می تواند کارآمدی را تقویت کند و باید با همکاری یکدیگر رضایت مردم را جلب کنیم.

وزیر کشور  گفت : دشمن در موضوع جنگ، پهپاد، کشتی  توانایی مقابله با ما را ندارد و تلاش می‌کند موجب اختناق و تفرقه در کشور شود.

او با اشاره به اینکه  اقتصاد مقاومتی جزو مواردی است که رهبری بر آن تاکید داشته اند، اضافه کرد: به علت جنگ و سوء مدیریت نتوانستیم در حوزه اقتصادی خوب عمل‌کنیم و باید هر استان را به یک پایگاه اقتصادی تبدیل کنیم و این ظرفیت در قزوین به عنوان پایلوت کشور وجود دارد.

رحمانی فضلی همچنین در خصوص جلوگیری از ورود پول‌های کثیف در انتخابات اظهار داشت: در این زمینه قانون لازم را که بر اساس لایحه تنظیم کرده‌ایم به مجلس ارائه داده‌ایم و تلاش می‌کنیم همه هزینه‌ها را از مبدا تا مقصد در حوزه انتخابات رصد کنیم و حتماً باید این هزینه‌ها بر اساس یک نظام مالی و حسابداری دقیق صورت بگیرد.

وزیر کشور گفت: البته هنوز این قانون تصویب نشده و باید در زمان باقی مانده این موضوع اتفاق بیفتد اما در همین حد که با آن مواجه می‌شویم و شاهد تخلفات هستیم اگر گزارش‌های مستندی داشته باشیم حتماً گزارش مستند را جمع بندی می‌کنیم و به قوه قضائیه برای برخورد ارائه می‌دهیم.

او گفت: مشارکت در انتخابات بسیار مهم است و حضور مردم در ۲۲ بهمن تمام ریل‌گذاری‌های دشمن را تغییر داد و در ۵ ماهه اول امسال نسبت به سال قبل حدود ۳۸ درصد کاهش اعتراضات و تنش‌ها و اعتصابات را داشتیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه آگاهی و شعور و همدلی مردم و شناخت درست آن‌ها باعث شد تا انقلاب در مسیر خودش حرکت کند، گفت: دشمن درصدد برنامه ریزی برای ایجاد ناامنی در کشور است  به همین دلیل مسئولان در استان‌ها باید فعال‌تر، عمیق‌تر و دقیق‌تر فعالیت کنند.

وزیر کشور اضافه کرد : انتظار دولت از استانداران این است که از همه ظرفیت حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استفاده کند.

 او گفت: از نمایندگان انتظار داریم همراه دستگاه اجرایی باشند تا در این مسیر بتوانیم موانع را رفع و مسیر انقلاب را با قدرت طی کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه اراده دولت بر این است که تابع نظر رهبری باشد،گفت: ما این توطئه جدید را پشت سر خواهیم گذاشت، آن‌ها می‌دانند با چنین رهبر و دولتی نمی‌توانند مقابله کنند.

او افزود: هر هفته در جلسه سران تصمیماتی گرفته می‌شود که اگر در مسیر جاری خود قراربود تصمیم گیری شود ۶ ماه طول می‌کشد، اما ظرف یک هفته به دست رهبری می‌رسد.

وزیر کشور تاکید کرد: در جنگ اقتصادی با بسیج همگانی و بالا بردن ظرفیت‌ها در این مسیر حرکت کنیم.

انتهای پیام/ک

صحبت های وزیر کشور در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
ما ۳۱ استان داریم اگر ۲۵استان استاندارانشون از وزارت کشور باشند درصدش میشه ۸۰.۶درصد نه ۸۱ درصد امار درست و مهندسی به مردم بدین !!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار