مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: پنج هزار واحد تعاونی در سطح استان وجود دارد که ۷۷ هزار نفر در این تعاونی‌ها مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حسنی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در جشنواره چهاردهمین دوره تجلیل و معرفی از تعاونی‌های برتر استان، گفت: تعاون یک بخشی است که با فرهنگ و وجود ما آمیخته شده است، تعاون در بیشتر آموزه‌های دینی با واژه‌ها و الفاظ زیبا تعبیر شده به همین دلیل اهمیت بالایی در فرهنگ ما دارد.

او با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی، تعاون در کشور ما رشد چشم گیری داشته است، افزود: کشور ما قبل از انقلاب در مجموع پنج هزار شرکت تعاونی داشت که این تعداد فقط برابر با شرکت‌های تعاونی استان ما در سال جاری است.

حسینی تاکید کرد: در کار‌های اجتماعی باید در کنار یکدیگر باشیم و با صمیمیت و علاقه مندی در حوزه اجتماعی و اقتصادی کار‌ها را پیش ببریم که تشکلات صنفی و اتحادیه‌ها با یک مجموعه هم‌عقیده و هم‌سو در راستای هدف خود درکنار هم پیش می‌روند؛ اما اگر در این مجموعه همدلی نباشد هیچ‌وقت نمی‌توان به آن هدف رسید.

حسینی در رابطه با شرکت‌های تعاونی، اظهار کرد: تعداد تعاونی‌های کشور در سال جاری به ۱۰۰ هزار واحد رسیده است؛ هم‌چنین این بخش قبل از انقلاب در حدود دو میلیون نفر عضو داشته که هم‌اکنون با احتساب تعاونی‌های سهام عدالت به ۴۰ میلیون نفر عضو افزایش یافته است که از این تعداد یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم در این حوزه مشغول به کار هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در خصوص برنامه چهارم توسعه عنوان کرد: مقرر شده بود تا ۲۹ درصد کارخانه‌هایی که از طریق سازمان خصوصی سازی به فروش رسیدند، در اختیار بخش تعاونی قرار گیرد، اما این برنامه عملی نشد، برای این‌که اهداف برنامه چهارم، پنجم وششم توسعه عملیاتی شود باید منابع تامین شده و دولت و مجلس این منابع را به بخش تعاون اختصاص دهد.

وی در پایان اظهار کرد: هر کسی که بخواهد در این بخش فعالیت کند باید روحیه تعاونی داشته و عاشق این بخش باشد؛ زیرا افراد فعال در این بخش افراد اجتماعی هستند.

 

انتهای پیام/ش

۵۰۰۰ شرکت تعاونی در آذربایجان شرقی وجود دارد

برچسب ها: اشتغال ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.