مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: همزمان با هفته گردشگری ساختمان پلیس توریسم در یزد به بهره برداری می رسد.

سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد   با اشاره به اینکه امنیت مهمترین رکن گردشگری است، گفت: نیرو‌های پلیس مسلط به زبان‌های خارجی و آشنا به مسائل گردشگران در بافت جهانی یزد مستقر می‌شوند و نقش بزرگی را در پیشبرد اهداف تنها شهر ثبت جهانی شده ایران خواهند داشت.

فاطمی با بیان اینکه مکانی در بافت تاریخی شهر یزد برای استقرار پلیس توریسم اختصاص یافته است، افزود: این مکان از سوی دفتر حفظ و احیا بناها، محوطه‎‎ها و بافت ‎های تاریخی میراث فرهنگی کشور که زمینی بلا استفاده در بافت بود بازسازی و تجهیز خواهد شد.

او با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی محل استقرار پلیس توریسم در بافت تاریخی یزد اظهار داشت: مرمت این مکان تا پایان شهریور ماه به پایان می‌رسد و هفته اول مهر ماه، هم زمان با هفته گردشگری و نیروی انتظامی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با بیان اینکه این مکان با اعتباری بالغ بر دو هزار میلیون ریال بهره برداری بهره برداری خواهد شد، افزود: سرقت و بی احترامی به گردشگران، تردد وسایل نقلیه در بافت تاریخی، گران فروشی و.. از دلایلی بود که سبب شد برای اولین بار پلیس توریسم یا پلیس گردشگری در شهر یزد شکل گیرد.

انتهای پیام/ غ

ساختمان پلیس توریسم همزمان با هفته گردشگری در یزد به بهره برداری می رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.