بزرگترین اقامتگاه و بوم گردی تاریخی و روستایی کشور به وسعت دو هزارو ۵۰۰ مترمربع و سرمایه گذاری چهار میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان در روستای باقرآباد بافق افتتاح شد.

افتتاح بزرگترین اقامتگاه بوم گردی کشور در بافقبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، لیلی رنجبر رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق گفت: اقامتگاه بوم قلعه آریز بافق بزرگترین اقامتگاه و بوم گردی تاریخی و روستایی کشور به وسعت دو هزار و ۵۰۰ مترمربع با ظرفیت ۱۵۰ نفر در ۴۵ اتاق افتتاح شد.

او سرمایه گذاری این مجموعه را بالغ بر  چهارمیلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی بیان کرد و افزود:تاکنون ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق تصریح کرد: از سال ۹۴ مرمت، بازسازی و احیای این مجموعه صورت گرفته که با شماره ۱۳ هزار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

رنجبر خاطر نشان کرد: دوار بودن، طراحی ساده و خشت و گلی بودن این اقامتگاه از ویژگی منحصربفرد این مجموعه می‌باشد.

او ادامه داد: این اقامتگاه در روستای باقراباد بافق واقع شده و با همکاری فرمانداری و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق مرمت، بازسازی و احیا شده است.

این اقامتگاه در یک قلعه تاریخی که قدمت آن مربوط به اواخر دوره زندیه است و فاصله آن تا مرکز شهر بافق، حدود ۱۱ کیلومتر می‌باشد.

افتتاح از این مجموعه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار یزد و جمعی از مسوولان استانی و محلی صورت گرفت.

انتهای پیام/ غ

اقامتگاه بوم قلعه آریز بافق افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار