رئیس تعاون روستایی شهرستان مهریز گفت: به ۶ شرکت تعاونی‌های روستایی مهریز یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تهسیلات بانکی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  محمود اکبری رئیس تعاونی روستای شهرستان مهریز با اشاره به اختصاص یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از طریق صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی، گفت: این وام به ۶ شرکت روستایی با هدف تهیه و توزیع نیاز‌های کشاورزی انجام شده است.

او در خصوص تعاونی‌های تحت پوشش افزود: شهرستان مهریز دارای ۹ شرکت تعاونی که یک مورد در زمینه تولید و بقیه ۴ مورد در عرصه کشاورزی و بقیه در زمینه تعاونی روستایی و یک انجمن خبرگان که متشکل از کشاورزان نمونه مهریز مشغول به فعالیت هستند.

اکبری ادامه داد: مهریز با ۱۰ تشکل روستای با ۱۱هزار نفر عضو و سرمایه ۱۹ میلیارد و ذخیره قانونی ۸ میلیارد ریال با نظارت ادراه تعاون روستایی مهریز در حال فعالیت در بخش‌های کشاورزی و روستایی است.

او خاطر نشان کرد: تعاونی‌های تحت پوشش تعاونی روستایی مهریز در سال جاری ۳ هراز و تن شیر از اعضای شرکت تعاونی دریافت و ۷۸۷ هزار تن مواد سوختی، ۱۷۳ تن انواع کود از قبیل شیمایی، ریز مغذی، آلی و زیستی، ۷ هزار و ۴۰۷ تن توزیع نهاده‌های دامی و ۲ هزار ۷۳۳ تن سموم توزیع و تولید می‌گردد.

 اکبری با اشاره به اهمیت آموزش در ارتقاء سطح آگاهی تعاونی‌ها عنوان کرد: در سال جاری دو دوره آموزشی در زمینه قوانین، مقرارت با آئین نامه‌های مالیاتی ویژه حسابداران، هیات مدیره و مدیران عامل برگزار شده است. 

رئیس تعاونی روستای شهرستان مهریز تصریح کرد: دوره آموزشی مبانی کنترل و نظارت ویژه بازرسان شرکت‌های تعاونی شهرستان مهریز با حضور افراد مرتبط انجام شد.

او گفت: هدف از ایجاد تعاونی‌های روستایی تأمین موجبات پیشرفت، گسترش و تقویت تعاون و توسعه عملیات اقتصادی، بازاریابی، بازرگانی است.

اکبری با اشاره به مزیت‌های فعالیت شبکه‌های تعاونی‌ها در هر شهرستان مهریز افزود: اساسنامه مناسبی برای شرکت تعاونی‌ها با ساختار قانونی و تشکلاتی مدرن تدوین شده است.

شرکت تعاونی‌ها در مناطق مختلف روستایی و شهری وجود دارند و ظرفیت مناسبی جهت واگذاری امور تصدیگیری دولت و تهیه تدارک و توزیع نهاده‌ها انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه تعاونی روستایی مهریز هدایت، حمایت و نظارت بر تشکلات روستایی و توانمندسازی سازمان‌ها تحت نظارت این ادراه است.

انتهای پیام/ی

پرداخت تسهیلات به شرکت تعاونی‌های روستایی مهریز

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار