رئیس شورای هیات‌های مذهبی کشور گفت: همایش شیرخوارگان حسینی فردا (جمعه ششم محرم) در بیش از پنج هزار نقطه کشور به یاد حضرت علی اصغر(ع) برگزار خواهد شد.

نوشاد نوشادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  بیان کرد: همایش شیرخوارگان حسینی فردا (جمعه ششم محرم) به همت مجمع جهانی علی اصغر (ع) در بیش از پنج هزار نقطه کشور به یاد حضرت علی اصغر(ع) شش ماهه دشت نینوا برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: بنابر شرایط آب و هوایی همایش شیرخوارگان حسینی در ساعات مختلفی از روز جمعه برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هیات‌های مذهبی کشور افزود: در استان بوشهر این همایش در بیش از ۲۰۰ نقطه برگزار می‌شود و تلاش شده امسال در روستا‌های کشور نیز به شکل با شکوهتری این مراسم برگزار شود.

برگزاری مراسم ماه محرم با حفظ شعائر

نوشادی گفت: امسال مراسم ماه محرم با شورِ شعور بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شده است و کمترین آسیب‌های عزاداری ( مانند قمه زنی یا گِل بر سر زنی) تا کنون گزارش شده است.

رئیس شورای هیات‌های مذهبی کشور همچنین با اشاره فعالیت ۹۲ هزار و ۵۶۸ هیات مذهبی در کشور، عنوان کرد: بیش از هزار و ۳۰۰ هیات از این تعداد در استان بوشهر فعالیت دارند.

نوشادی افزود: بیش از ۵۰ درصد هیات‌های مذهبی در سامانه اطلاعاتی طوبی ثبت شده اند که دسترسی به اطلاعات هیات‌های مذهبی را آسان‌تر می‌کند.

او گفت: در ماه محرم به هیات‌های مذهبی محوری کشور که در طول سال برنامه‌های گوناگون برگزار می‌کنند، پنج میلیون ریال کمک شده است.

قیمت دولتی اقلام نذور با بازار فرقی ندارد

رئیس شورای هیات‌های مذهبی کشور همچنین بیان کرد: با پیگیری‌های مکرر از وزارت صنعت معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در خصوص تأمین اقلام مربوط به نذور ماه محرم و صفر، این اقلام به استان‌ها فرستاده شده اما به دلیل بالا بودن قیمت اعلام شده و تفاوت بسیار ناچیز با بازار آزاد هیات‌ها توان خرید و دریافت این اقلام را ندارند.

نوشادی ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی انتظار داشتیم دولت برای قیمت گذاری این اقلام حال مردم را  رعایت می‌کرد اما  قیمت اعلام شده تفاوتی با بازار آزاد ندارد.

او افزود: درخواست فوری در زمینه تجدید نظر در قیمت‌های اعلام شده اقلام ویژه نذور محرم را داریم.

هیات‌ها هوای محیط زیست را داشته باشند

رئیس شورای هیات‌های مذهبی کشور از هموطنان خواست با توجه به ایام عزاداری در حفظ اماکن عمومی و محیط زیست کوشا باشند.

نوشادی همچنین گفت: در تلاشیم ایستگا‌ه‌های صلواتی و موکب‌های مراسم‌ مذهبی از سال آینده در کشور مجوز دار و ساماندهی شوند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.