مدیر عامل صندوق احیاء و بهره برداری از بنا‌ها و اماکن تاریخی، فرهنگی کشور در قزوین گفت: احیای شعار " میراث فرهنگی برای نسل‌ها " نیازمند ایجاد فضای رقابتی در فضای عمومی حاکم بر جامعه برای واگذاری بنا‌های تاریخی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، هادی میرزایی مدیر عامل و رییس هیات مدیره صندوق احیاء و بهره برداری از بنا‌ها و اماکن تاریخی، فرهنگی کشور در بازدید از مجموعه تاریخی – فرهنگی سعدالسلطنه قزوین گفت: وجود انجمن و تشکل‌های غیر دولتی و افرادی که دغدغه میراث فرهنگی را دارند، مهمترین رکن عبور مجموعه‌های دولتی از روش‌های تمرکزگرا و جلب مشارکت خصوصی به شمار می‌روند و احیای شعار " میراث فرهنگی برای نسل‌ها " نیازمند ایجاد فضای رقابتی در فضای عمومی حاکم بر جامعه برای واگذاری بنا‌های تاریخی است.

میرزایی افزود: وقتی در یک ساختاری مجموعه عملکرد‌ها دچار پارادوکس‌های مختلف و سیبل‌های متعدد است نشان دهنده نبود یک استراتژی واحد است و ما در مجموعه صندوق احیا در تلاشیم که این استراتژی و ساختار واحد پیاده شود که در این راه نیازمند همراهی افرادی هستیم که بتوانند سیبل‌ها را به هم نزدیک و فاصله‌ها را کم کنند.

او اضافه کرد: یکی از راه حل‌های موجود برای تحقق این هدف معرفی ظرفیت‌های بنا‌های تاریخی در شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها، فضای مجازی و همه کانال‌های ارتباطی برای افزایش آگاهی عمومی قبل از چاپ آگهی مزایده است.

میرزایی گفت: در نگاه شهرسازی توسعه یافته یا الگو گرفته غلط امروز بنا‌های تاریخی عموما دست انداز افرادی شده که سوداگران بخش ساخت و ساز و توسعه هستند و آسیب‌های آن در زندگی شهری مشاهده می‌شود در حالیکه خلق کردن مبتنی بر ذات و روانشناسی انسان باید در حفاظت واحیاء بنا‌های تاریخی لحاظ شود.

مدیر عامل و رییس هیات مدیره صندوق احیاء و بهره برداری از بنا‌ها و اماکن تاریخی، فرهنگی کشور یاداور شد: با توجه به پایتختی قزوین در دوره صفوی و ظرفیت‌های تاریخی غنی که در این استان وجود دارد از فرصت‌های مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است که امیدوارم در اینده نزدیک زمینه واگذاری بنا‌های تاریخی این استان با رویکرد حفاظت در زمینه  احیاء فراهم و متناسب با شان و جایگاه اثر از آن بهره برداری شود.

انتهای پیام/ک

تاکید بر  احیای شعار " میراث فرهنگی برای نسل‌ها " 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار