محاصره شهر پلخمری یکی از شهر‌های راهبردی شمال افغانستان توسط طالبان وارد پنجمین روز شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محاصره شهر پلخمری یکی از شهر‌های راهبردی شمال افغانستان توسط طالبان وارد پنجمین روز شد.

بر این اساس، مقامات محلی در شهر پلخمری مرکز استان بغلان امروز اعلام کردند: محاصره شهر پلخمری توسط طالبان باعث بسته شدن بزرگراه شمال این کشور شده است. هزاران مسافر که در انتظار باز شدن بزرگراه شمال افغانستان هستند در شهر پلخمری تجمع کرده اند و این شهر مملو از مسافرین شده است.

بزرگراه شمال افغانستان که از شهر پلخمری عبور می‌کند که ۹ استان شمالی و شمال شرقی افغانستان را به کابل وصل می‌کند. از سوی دیگر محاصره شهر پلخمری باعث افزایش دو برابری نرخ مواد غذایی و حتی کمبود این مواد شده است.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که طالبان شبانه به شهر پلخمری حمله کرده است که منجر به درگیری‌های شدیدی میان نظامیان افغان و افراد طالبان شد که ده‌ها کشته برجای گذاشته است.

هر چند وزارت کشور افغانستان اعلام کرده است نظامیان افغان حمله سنگین طالبان به شهر پلخمری را دفع کردند، اما درگیری‌های پراکنده هنوز هم در اطراف این شهر ادامه دارد. همزمان با پایان دور نهم مذاکرات صلح آمریکا با طالبان و سفر خلیل زاد به کابل، درگیری‌ها و حملات طالبان در شمال افغانستان تشدید شده است.

دولت افغانستان تاکید کرده است مذاکرات آمریکا با طالبان زمانی مورد قبول خواهد بود که این مذاکرات به قطع جنگ و برقراری آتش بس منجر شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: طالبان ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار