دو طرح بهزیستی با حضور مسئولان استانی و محلی با اعتبار ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، در شهرستان زرند افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با حضور صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان، صادق زاده فرماندار، مهدلو شهردار و جمعی از معاونان اداره کل بهزیستی و مدیران شهرستانی دو طرح خدمات بهزیستی در شهرستان زرند افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

عباس صادق زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان در حاشیه ی افتتاح دو طرح بهزیستی در شهرستان زرند با اعلام اینکه این طرح ها  با اعتبار ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته، گفت: این دو طرح‌ در قالب افتتاح مرکز توانبخشی شهید فیاض بخش در زمینی به مساحت هزار و  ۱۵۵متر مربع و زیر بنای ۴۸۰متر مربع در بخش های فیزیوتراپی، کار درمانی و گفتار درمانی در مجموع با هزینه ۷میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵ نفر و افتتاح مرکز اوتیسم با هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و اشتغالزایی ۷ نفر به بهره برداری رسیدند.

 

او به فعالیت‌های نهاد خدماتی بهزیستی اشاره کرد و افزود: در بسیاری از مواقع بهزیستی مجبور است، بسیاری از مشکلات و کاستی‌های جامعه را به تنهایی به دوش بکشد.

صادق زاده تصریح کرد: ایجاد این مرکز توانبخشی در کنار آگاهی‌بخشی و با استفاده از اطلاعات به روز انجام می‌گیرد و امیدواریم با گسترش این مراکز شناخت افکار عمومی شهروندان نیز تغییر یابد.

در ادامه مرکز آموزشی و توانبخشی اختلالات اوتیسم افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

 ابراهیمی رئیس اداره بهزیستی شهرستان زرند نیز کاهش رنج و مشقت خانواده های دارای فرزند اوتیسم را مهمترین عامل در راه اندازی این مرکز دانست و گفت: این مرکز آماده ارائه خدمات است.

 او افزود: ۷ نفر در این مجتمع آماده ارائه خدمات هستند که می‌توان به دو مربی آموزشی، یک نفر روانشناس، کودکیار، کار درمانگر وگفتار درمانگر اشاره کرد.

ابراهیمی تصریح کرد: نقص درارتباط و تعامل اجتماعی، علایق محدود در رفتار‌ها یا فعالیت‌های تکراری، مشهود بودن علایم اختلال ازحدود ۱۸ ماهگی مهمترین علایم اوتیسم است که با توجه به مادام العمر بودن این اختلال در صورت غربالگری و تشخیص، آموزش و توانبخشی بهنگام، بهبودی نسبی می‌یابند.

او راه‌اندازی این مرکز را در راستای ارائه آموزش‌ها و اقدامات توا‌بخشی دانست و بیان داشت: وجود چنین مراکز و آموزش‌هایی که توسط آن‌ها به خانواده‌ها داده می‌شود در توا‌بخشی کودکان اثربخش است.

 

صادق زاده، مدیر کل بهزیستی استان کرمان نیز ضمن تقدیر از فعالیت‌های بهزیستی زرند، هدف و نیت خیر بانیان این مجموعه را حسنه دانست و گفت: مشارکت‌های مردمی در امور اجتماعی نقش مهم و موثری در رفع موانع و معضلات جامعه داشته و حضور خیران در توسعه مراکز آموزشی کودکان اوتیسم، کمک موثر و حمایتی ارزشمند برای دولت به شمار می‌رود.

او تاسیس این مرکز اوتیسم را به‌جا و ضروری دانست و افزود: متاسفانه نگهداری از این کودکان مشکلات و هزینه‌های بسیاری را برای خانواده‌ها به همراه داشته و حضور خیران و شهروندان در کنار یکدیگر نقش موثری در حمایت از این کودکان و خانواده هایشان دارد.

انتهای پیام/ب

۲ طرح بهزیستی در زرند به بهره برداری رسید

برچسب ها: اورژانس ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار